skinnebens betændelse


Peskjo
 Share

Recommended Posts

Jeg har døjet med skinnebens betændelse længe nu.. omkring 1-2 år, det er ikke fordi det er kronisk(håber jeg da ikke) men jeg har en stræk mistanke om det har noget med min fod holdning når jeg løber. Løber jeg nemlig mere eller minde på ydersiden af foden, altså sådan at det er ydersiden jeg jeg sætter ned først og så resten af foden. så tænke på om skinnebenende engang blver vandt til det? eller om jeg bliver nød til at gøre et eller andet andet for at komme af med det med foden. og om det overhoved er det der giver mig skinnebens betændelse? :)

Edited by Peskjo
Link to comment
Share on other sites

Jeg har døjet med skinnebens betændelse længe nu.. omkring 1-2 år, det er ikke fordi det er kronisk(håber jeg da ikke) men jeg har en stræk mistanke om det har noget med min fod holdning når jeg løber. Løber jeg nemlig mere eller minde på ydersiden af foden, altså sådan at det er ydersiden jeg jeg sætter ned først og så resten af foden. så tænke på om skinnebenende engang blver vandt til det? eller om jeg bliver nød til at gøre et eller andet andet for at komme af med det med foden. og om det overhoved er det der giver mig skinnebens betændelse? :)

hey. din løbestil kaldes underpronering. der er vist omkring 5-10% der løber sådan. jeg er desværre en af dem og har haft skinnebensbetændelse siden vinteren 2000-01...

Når man løber sådan belaster man ben og knæ ekstra meget da der ikke er ret meget affjedring da man mere eller mindre lander på en knogle frem for en trædepude. Ydermere findes der ingen sko kun til neutrale løber. Hvilket er det bedste at går efter når man køber sko...

Personligt er jeg blevet glad for acics' nimbus serie, men new balalance laver vist også nogle ganske fine neutrale løbesko som "vi" fint kan bruge.

Du kan forsøge at ændre din løbestil lidt, men frem for alt find nogle nye sko som passer dig og din løbestil. Du kan få lavet en løbestilsanalyse i flere butikker - det vil jeg anbefale dig. De vil så også finde nogle sko som passer dig fint.

ang. genoptræning og styrketræning af ben så gå ind på http://sportnetdoc.dk/ -> voksen skader ->skader ->underben ->skinnebensbetændelse (jep, jeg har brugt den side et par gange :mad: )

Link to comment
Share on other sites

hmm.. fik en løbestils test.. og fik at vide at jeg løb perfekt :w00t: .. havde lidt med min højre fod.. men det er ikke det der er skyld i min skinnebens betændelse.. kan det så være fordi jeg vokser meget eller sådan noget der over af?.. eller hvad kan det være?....

Edited by Peskjo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kan være en god ide, at få undersøgt for træthedsbrud. (For en sikkerhedsskyld)

Jeg ved at mange har haft god effekt af curcumin piller, ved skinnebensbetændelse, mig selv inkl.

Jeg har engang været tæt på træthedsbrud, måtte ikke løbe et haævt år, det er 8 år siden og jeg er stadig meget plaget af smerter i mine skinneben blot jeg løber 2-3 km :o(

Kom du nogensinde af med dit?

Er det nogen piller man skal have af sin læge?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nej, de kræver ingen recept. De kan købes i langt de fleste helsekostbutikker.

Curcumin findes naturligt i krydderiet gurkemeje. Pillerne som kan købes er koncentreret curcumin, og har en kraftig antiinflamatorisk virkning.

Pioneer - tak for dit svar, det må være værd at prøve :o)

Kan man ikke sætte sin side op så man får en mail når der kommer indlæg på de indlæg man selv har skrevet i?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share