Kritik af mit program


malin
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at forbedre mit program, mht. maksimal hypertrofi. Al kritik og kommentarer ang. øvelsesvalg, reps osv. er velkomment. Er steget drastisk i styrke over de sidste 7 mdr., med dette program, men ikke tilsvarende i muskelmasse, selvom der da er røget nogle kilo muskler på.

BEMÆRK: Der er ingen øvelser, der involverer benene, da jeg pt. har en knæskade - så der kan kun trænes overkrop.

Barbell bænkpres

1 x 10 opvarmning, 60% RM

2 x 8

Biceps curls

1 x 10 opvarmning, 60% RM

2 x 10

Mavebøjninger

4 x 25 (uden vægt)

Rygbøjninger, 45 grader

2 x 20 (uden vægt)

Triceps extensions*

2 x 25 (lav vægt)

Dumbbell rows på bænk

1 x 10 opvarmning, 60% RM

2 x 10

Dumbbell skulderpres

1 x 10 opvarmning, 60% RM

2 x 10

Hele programmet tager ca. 1 time at køre igennem, med 1-1,5 min. pause mellem hvert sæt.

Tricepsøvelsen er inspireret af Vic's Natural Bodybuilding: http://www.youtube.com/watch?v=qODBOJBBLWE

Link to comment
Share on other sites

Mere ryg evt. Skift ryg bøjninger ud.

Kan dit knæ klare en yates row eller SLDL?, ellers er der jo chins eller pullups.

Burde db rows og rygbøjninger ikke dække ryggen? Uddyb gerne. :)

Knæene skal skånes så meget som overhovedet muligt, så også yates, dødløft osv. er udelukket.

Link to comment
Share on other sites

Burde db rows og rygbøjninger ikke dække ryggen? Uddyb gerne. :)

Knæene skal skånes så meget som overhovedet muligt, så også yates, dødløft osv. er udelukket.

Ryg bøjninger er en ret lille bevægelse, hvis du vil ha den statiske del kunne jeg forslå seated row, men der skal du støtte med benene :nonono:

Chins og pullups var en go ide, de rammer ryggen godt, desuden vil du heller være stærkere i ryggen end i brystet, bagside/forside balance.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Hvad med mine rep antal og min tricepstræning? Er der noget at komme efter?

Der findes flere skoler indenfor hypertropfi træning! Personligt tror jeg din træning skal være præget af stres på dine muskler og være tilpasset dine egne behov og ikke andres! Dine muskler reagerer ideelt set på belastning ved at øge deres størrelse! Sker dette ikke kan der være flere forklaringer! Det kan være at vækst ikke er muligt da ydre faktorer begrænder dig( manglende forudsætninger utilstrækkelig ernæring eller lign.), Dette er dog ifølge min opfattelse ikke relevandt for ret mange! En anden forklaring er at det stimulus træningen gir er utilsrækkeligt! Dette er langt mere udbredt hvis du spørg mig. Det er som oftest fordi at den kvalitative indsats i træningen er for lav i forhold til det man ønsker at få ud af det. Hvad set og rep angår er vi alle forskellige og nogen svarer godt på få rep og andre svarer bedre på mange og de fleste af os befinder et sted midt imellem, dette kan iøvrigt variere mellem forskellige muskelgrupper hos den samme person! Derudover har folk ofte en tendens til at gøre deres træning for ensformig og gøre det lettere fremfor sværere!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share