Syg konstant...


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Jeg har i de sidste 5 ugers tid været syg konstant, bare sådan ondt i hals og en følelse af mangel på energi i kroppen, der skal intet til før jeg bliver syg, bare det mindste træk eller aircondition, det har været meget sådan i de seneste par år, hvad filan kan det skyldes?

(PS; kan en tur på svagbarnskoloni måske hjælpe :tongue: )

Edited by Mads Thøgersø
Link to comment
Share on other sites

Nu da jeg alligevel ikke kunne sove, fik jeg en lille tanke: Jeg får nogle piller (for noge andet) som jeg skal spise 3 gange dagligt, oftest ryger de bare ned uden vand, så de "kradser" selvfølgelig lidt når de skal ned, min tanke er så, om det kan være pillerne der laver sår i min hals, som der så går betændelse i? Er den for langt ude, eller?

Link to comment
Share on other sites

Er du blevet undersøgt for allergier?

Hvis du har lidt støvallergi, kan det være en fordel, at indrette sig herefter, samt at investere i en støvsuger med ordentligt sugestyrke og hepa-filter. Jeg har tendens til at få lidt irritation nede i halsen, hvis ikke jeg er meget obs på holde støv(mide)niveauet nede i min lejlighed.

Derudover: har du forstørrede/irriterede mandler?

Hvis det er i halsen, problemet ligger, så bestil tid til en øre-næse-hals læge. Det kan du gøre uden om din egen læge, bare ring.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Min kost er det jeg vil kalde normal, er ikke den store tilhænger af usunde ting, omend der da sagtens kan ryge en MCetellerandet her og der.

Nej, måske er det ikke kosten, men det er altid et godt sted at starte. Siden jeg for efterhånden 6-7 år siden begyndte at gå op i, hvad jeg proppede i hovedet (masse frugt, grøntsager, sundt fedt, grove carbs, lyst kød, ingen junk osv) har jeg stort set ikke været rigtig syg. En anden ting er, hvis du ikke får nok søvn og er stresset - så kan det være meget svært at slippe af med sygdom. 5 uger lyder som ret lang tid.... måske du burde smutte en tur til lægen?

Link to comment
Share on other sites

Nej, måske er det ikke kosten, men det er altid et godt sted at starte. Siden jeg for efterhånden 6-7 år siden begyndte at gå op i, hvad jeg proppede i hovedet (masse frugt, grøntsager, sundt fedt, grove carbs, lyst kød, ingen junk osv) har jeg stort set ikke været rigtig syg. En anden ting er, hvis du ikke får nok søvn og er stresset - så kan det være meget svært at slippe af med sygdom. 5 uger lyder som ret lang tid.... måske du burde smutte en tur til lægen?

Giver lægen et kald imorgen, synes også selv at 5 uger er lige i overkanten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share