Erfaringer Garmin 405


Solsikke100
 Share

Recommended Posts

Jeg påtænker at købe Garmin Forerunner 405 med pulsmåler, men vil lige høre om jeres erfarringer inden jeg bruger 2500,. Fungerer GPS delen fint og er uret OK?

Kan man oprette flere brugere på uret så f.eks 2 eller 3 kan benytte uret ? Hvordan er den software man uploader til - Kan man se hvor man har løbet, km tider, gennemsnit, puls osv i softwaren ?

Jeg har løbet 8 -12 km 2 gange i ugen det sidste år. Vil nu gerne prøve at arbejde lidt med pulsen, samt få styr på hvor lang og hurtigt jeg løber.

På forhold tak.

Link to comment
Share on other sites

GPS delen fungerer rigtig godt.fanger hurtigt signal,bibeholder god kontakt til satelitter. har ikke prøvet at miste forbindelse hverken under løb eller cykling.

Softwaren til uret er vist det de fleste brokker sig over.

men alt hvad du beskriver kan du sagtens se - og mere til.

plus ved det her ur er at det ikke er grimt.hvis du har tænkt dig at bruge det som andet end trænings ur. Synes selv det er ok smart at man kan indtaste gps koordinater til lokation og uret så kan finde derhen, samt finde tilbage til start (fx. hvor du parkerede bil i udenlands storby). der plejer jeg at bruge standard gps, men da klart nemmere bare at bruge det ur man har på.

displayet kan du inddele så der vises 3 infomationer på samme tid . fx pulsfrekvens, løbehastighed, distance tilbagelagt. du kan så igen have (3 eller 4 kan ikke huske) vinduer med hver 3 infos. bare et tryk på ringen af uret så bladrer det til næste vindue. (eller du kan sætte den til at bladre automatisk)

faktisk ikke sikker på det med antal brugere. er ret sikker på du kan oprette flere brugere ihf i software delen og så skifte den vej. er på job så har ikke mulighed for at teste det pt, men skal nok tjekke det på mandag, hvis du stadig har interesse.

vil klart anbefale uret.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit input. Det er netop softwaren som jeg synes er vigtig, så man kan kigge på sine resultater på PC'en - Se gennemsnitstider, samlet distance, kalorieforbrænding osv. er blevet anbefalet et program der hedder Sporttracks, som skulle kunne importere far Garmin ure. Skulle vist fungere ret godt.

Er lidt tvivl om jeg skal vælge FR405 eler den lidt billigere FR305. Ved du om der er andre forskelle end størrelsen på de 2 ure ?

Vil iøvrigt også gerne bruge uret til pulstræning til spinning. Er det muligt at skille løb og spinningstræning fra hinanden på uret eller i softwaren?

Link to comment
Share on other sites

sport tracks er rigtig godt. bruger det selv. Langt bedre end det som følger med fra garmin. 305 el 405 er vist en smagssag. Har læst at 405 er hurtigere til at fange satelitterne. 305 skulle være bedre til gps navigering.

Nogle synes det er fedt med det rå look det store 305 giver, men jeg synes nu blot det er ret grimt.

Hvis du blot skal bruge det til træning og er ligeglad med hvordan det ser ud - kan du jo spare lidt $$.

Det er let at adskille de forsk sportsgrene i sport tracks. man kan også i uret, men gider ikke selv ændre det der.

her er der andre som har debateret 305 vs 405:

http://www.dourun.dk/forum/topic.asp?TOPIC...erms=305,vs,405

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share