Vægttab


Fuglen
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er gået fra et rimeligt aktivt hverdagsliv til en mere stillesiddende. Problemet er at jeg ikke aner hvor mange kcal jeg bør indtage pr. dag.

Jeg er:

Højde: 177 cm

Vægt: 85 kg

Fedtprocent: ?

Jeg træner stadig et par gange om ugen. Alt fra styrketræning til løb og kampsport. Problemet er at jeg spiser for meget og sikkert det forkerte.

Spørgsmålet er så om nogen har nogle ideer til hvad man bør spise hvornår og hvor meget af det?

Et andet spørgsmål er hvornår er det bedst at spise på dagen? (I forhold til vægttabt morgen middag og aften)

Jeg har en ”hjemmelavet kostplan” som jeg ikke aner om på nogen måder er rigtig.

Min kost plan ser ca. sådan ud:

Morgen:

1 ær

1 kop kaffe

Frokost:

120- 150 g kød

130-150 g kulhydrater

20–50 g fedt.

Foruden alt det sikkert en del sukker og andre dårlige kulhydrater, som jeg ikke har tyr på.

Aften:

180-250 g køb

280-220 g kulhydrater

40-50 g fedt.

Her er igen er del sukker i form af slik, og andre ting jeg sikkert ikke burde spise.

Denne plan er ikke en der bliver brugt 100%. Nogen gange mere af noget og andre gange mindre.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

Fuglen

Link to comment
Share on other sites

HVIS jeg var dig ville jeg starte dagen med: ENTEN en portion havregryn med minimælk UDEN sukker ELLER en postion Yoggi Yoghurt med havrefras/rugrfras.

Til frokost: 3 stykker rugbrød med SKRABET smør/ingen smør og fedtfattigt pålæg/æggemad/tomatmad eller lignende. Dertil et stort stykke agurk eller en gulerod

Om eftermiddagen: et stykke knækbrød (Wasa sport ++ kan anbefales) eller et stykke frugt (pære/æble/banan)

Til aftensmad: kylling/fedtfattigt kød, masser af grøntsager (kogte/stegte/rå), fuldkornspasta, kartofler, ris

Som "natmad": en grovbolle (gerne fedtfattig og hjemmebagt) eller et stykke knækbrød

Hilsen Hanha01

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share