AV(!) min marathon-fod


orhhh
 Share

Recommended Posts

Jeg er jetzt hjemvendt fra et vel overstået Berlin marathon - med forbehold...

Jeg føler på intet tidspunkt, at jeg rammer den famøse mur, og benene har det sådan set fint hele vejen. Men da jeg når omkring de 35 km begynder hvert enkelt skridt jeg tager at føles som om jeg bliver slået med et bat under foden (fodballerne), hvilket må siges at være enormt smertefuldt.

Mit spørgsmål går på hvordan dette problem afhjælpes i tilfælde at flere marathon'er. Jeg løb Copenhagen sidste år, og havde samme problem efter 37 km, med en helt anden sko-model.

Skyldes mit problem at jeg simpelthen bare ikke har vænnet mine fødder til distanceløb, ved ikke at løbe nok lange ture op til løbet? Er det udstyret den er gal med? Eller er der en helt tredje forklaring?

Jeg var i god form itl Copenhagen, og løb den på ca 3:30. Til det netop overståede løb i Berlin må jeg indrømme at formen ikke var helt så god, men føler jeg kunne have lavet en tid omkring de 3:45-3:55 hvis ikke min løbemakker havde ramt muren efter 18 km xD Vi sluttede lige under 4:30.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share