Hvordan bruger man maltodextrin?


michael
 Share

Recommended Posts

Jeg skal snart carbloade inden et motionsløb. Kan det med fordel gøres med maltodextrin? (og hvordan).

Jeg husker svagt et gammelt indlæg, hvor det blev påstået at hvis man indtager for store mængder maltodextrin ad gangen, bliver det blot spaltet til alm. sukker i maven. (dumt til 100 kr/kg).

Den advarsel står ikke lige frem på Maxims poser.

Svaret har også interesse for de som køber Weight Gainer med maltodextrin i dyre domme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal snart carbloade inden et motionsløb. Kan det med fordel gøres med maltodextrin? (og hvordan).

Ja, det kan godt lade sig gøremed maltodextrin, men hvorfor ikke bare bruge pasta, ris og brød? En stor portion pasta hver aften plus rigeligt med groft brød (med pålæg) i løbet af dagen er helt fint til at carboloade.

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker svagt et gammelt indlæg, hvor det blev påstået at hvis man indtager for store mængder maltodextrin ad gangen, bliver det blot spaltet til alm. sukker i maven. (dumt til 100 kr/kg).

Alle former for stivelse, herunder maltodextriner, bliver i tarmen nedbrudt til glukose (druesukker). Ganske almindeligt strøsukker (melis) kaldes også sukrose. I tarmen bliver dette spaltet til lige mængder glukose og fruktose. Så du har ret - det kan være dyrt at købe sukker!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share