Opstart af træning efter sygdom!


barak112
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere!

Jeg vil gøre det simpelt og kort! :dry:

Jeg er nu selv en garvet rotte (instruktør med 10 års træningserfaring) - men man kan jo altid blive klogere på flere ting!

Og ifht sygdom....

Jeg har den sidste halvanden måned været nede med virus og mellemørebetændelse.

Jeg er ekstremt drænet for energi og har spist godt og rigtigt - så det er en sej virus åbenbart.

Men!!!

Jeg skal gennemgå min egen 16 ugers træningscyklus (combo af flerleds øvelser med superset) som både træner kredsløb og muskulatur.

Den er hård men programmet ligger forsigtigt ud de første 2 uger. Den indeholder osse decideret intervaltræning på ikke styrkedage.

Overvejer at tage en uge med meget stille hjemmetræning med egen kropsvægt samt et par gode lange gåture - inden jeg ligger ud med at presse mig selv i en ny cyklus.

Hvad er jeres erfaringer efter decideret træthed og væren flad for energi!!!???

Mvh

MIK

Link to comment
Share on other sites

Erfaring siger mig at starte STILLE og roligt op efter sygdom, og kontinuerligt monitorere hvorledes du responderer på træningen - bliver det værre/bedre ? og så løbende justere op eller ned på intensitet og/eller mængde afhængigt af hvordan det går. Du bliver nødt til at tage den på gefühl.

Personligt villle jeg ikke kaste mig ud i en på forhånd defineret cyklus hvis jeg var i din situation.

Link to comment
Share on other sites

Erfaring siger mig at starte STILLE og roligt op efter sygdom, og kontinuerligt monitorere hvorledes du responderer på træningen - bliver det værre/bedre ? og så løbende justere op eller ned på intensitet og/eller mængde afhængigt af hvordan det går. Du bliver nødt til at tage den på gefühl.

Personligt villle jeg ikke kaste mig ud i en på forhånd defineret cyklus hvis jeg var i din situation.

Du har ret og det er osse lidt det jeg selv er ude i og som jeg ville bruge den første uges tid til.

Jeg må så se om jeg skal bruge mere tid inden den rigtige fornemmelse kommer.

Men det er tough psykisk og være på standby :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share