Høj puls


Pernille
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg undrer mig over at min puls altid er så høj. I løbet af dagen, selvom jeg sidder ned og arbejder, kan den snildt runde 90 og også 100, hvis jeg sidder og skriver fx. Den kommer sjælden under 75 i dagtimerne, og jeg har prøvet at måle den natten igennem, da ligger den mellem 60 & 110 med et gennemsnit på 83..! Liggende stille om aftenen kan den komme ned under 60.

Jeg er i ok form (i forhold til folk der ikke træner konditionstræning) og har fået målt et kondital på 47 (30 år gammel).

Jeg laver ikke målrettet konditionstræning nu, men har været eliteidrætsudøver gennem 15 år og da var pulsen også høj for det meste. For en måned siden løb jeg til DHL de 5 km på 27 minutter med en gennemsnitspuls på 194 (maxpuls ca 205) og jo, det var sgu da hårdt, men jeg kom da igennem uden at kaste op eller lignende.. Og den runder gerne 140 ved hurtig gang uden at jeg vel og mærke føler mig forpustet.

Hva´..æ... er det noget andre kan nikke genkendende til eller har erfaring med?

Jeg har selv tænkt på for højt stofskifte men har ingen af de andre symptomer... Jeg har også tænkt på om det er hjertet, der kører i overgear, men så gør det det jo faktisk konsekvent og har gjort det i.....20 år eller lign. Jeg har indtryk af at de fleste hjertearytmier kommer i anfald...

Pernille

Link to comment
Share on other sites

Jeg var selv i tvivl om hvovidt min puls var for høj eller ej.

Når jeg løb (5 km på ca 27 min) så det er i det lag du også løber....var den gennemsnitligt 185-188...nåede jævnligt op på 193 - 196. Min maxpuls er 203 og min hvilepuls er 47.

Min hvilepuls er ik så høj igen, men løber med nogen og 90 % af max puls når jeg løber.

Har spurgt flere steder, både her og andre jeg kender, og de mener ik at den er for høj. Tror det er meget individuelt hva puls folk har under hva arbejde.

Jeg tror ik at den er for høj, men hvis du ik føler dig sikker, kan du evt konsultere din læge. Bare telefonisk hvis det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share