Søvn og kost


MaximusMaximus
 Share

Recommended Posts

Hej peps

Min kæreste har været meget stresset det sidste stykke tid, og har svært ved at sove ordenligt (hun ryger bla. drikker ik så meget.)

Kender til baldrian humle kostilskud tror jeg det hedder. :raisebrow:

Mælk har også små mægder beroligende stoffer i.

Mit spørgsmål er om der er især noget mad/te/kostilskud der hjælper til at gi en bedre søvn? Og hvordan skal det times op til senge tid?

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Hej peps

Min kæreste har været meget stresset det sidste stykke tid, og har svært ved at sove ordenligt (hun ryger bla. drikker ik så meget.)

Kender til baldrian humle kostilskud tror jeg det hedder. :raisebrow:

Mælk har også små mægder beroligende stoffer i.

Mit spørgsmål er om der er især noget mad/te/kostilskud der hjælper til at gi en bedre søvn? Og hvordan skal det times op til senge tid?

Prøv at google "bedre søvn" og der vil komme et hav af foreslag.............

Link to comment
Share on other sites

at drikke the lige inden sengetid vil ikke være så smart, hvis man lider af søvnbesvær... En kop the indeholder omkring halvdelen af en kop kaffe's koffein... så hold dig fra det inden sengetid :).

Varm mælk er vejen frem, istedet.

Mod stress vil jeg selv anbefale at hun får godt styr på kosten, og evt. tager 4-5 pause i løbet af dagen. bare på 5 minutter... hvor hun sidder med lukkede øjne og bare kigger ud i luften og får styr på ens vejrtrækning... En form for meditation om man vil... det hjælper i hvert fald rigtig godt !..

Har selv været nede og ligge med stress i godt 2 måneder, hvor jeg intet kunne foretage mig, uden at min hjerte og blodtryk gik amok... overstående hjælper altså.. håber godt nok ikke hun er helt så langt ude.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share