Teori og praksis


Søren Michael
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har løbet en del gennem tiderne og i en periode også som mere seriøs motionist med deltagelse i ½maraton(bl.a NSB), Eremitage mm. med ganske hæderlige tider.

Derudover har jeg trænet lidt hjemme på gulvet med et par håndvægte, sådan lowtech.

Jeg har også fulgt med her og læst mange gode artikler og diskussioner. Ind imellem føler jeg behov og især interesse for at vide mere om generel fysiologi og især træningsfysiologi, ikke at jeg forventer at det vil betyde det store for mine muligheder for at genskabe min fysiske form men mere for motivationens skyld. Det er jo et spændende område og det skader jo ikke at vide hvad der sker i kroppen når man knokler derudad.

Hvilke resourcer trækker i andre på mht alm alsidig træning eller jeres mere specifikke træning, bøger, blade eller hjemmesider?

Hvordan ser i på dansk magasiner som Løbemagasinet og Aktiv træning? Sidstnævnte har jeg det lidt svært med. Mærkelig titel og noget poppet i indhold men alligevel meget sjovt at læse selvom det nok skal tages med et gran salt. Det er jo nærmest I Form for mænd :smile:

Mvh Søren

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg har løbet en del gennem tiderne og i en periode også som mere seriøs motionist med deltagelse i ½maraton(bl.a NSB), Eremitage mm. med ganske hæderlige tider.

Derudover har jeg trænet lidt hjemme på gulvet med et par håndvægte, sådan lowtech.

Jeg har også fulgt med her og læst mange gode artikler og diskussioner. Ind imellem føler jeg behov og især interesse for at vide mere om generel fysiologi og især træningsfysiologi, ikke at jeg forventer at det vil betyde det store for mine muligheder for at genskabe min fysiske form men mere for motivationens skyld. Det er jo et spændende område og det skader jo ikke at vide hvad der sker i kroppen når man knokler derudad.

Hvilke resourcer trækker i andre på mht alm alsidig træning eller jeres mere specifikke træning, bøger, blade eller hjemmesider?

Hvordan ser i på dansk magasiner som Løbemagasinet og Aktiv træning? Sidstnævnte har jeg det lidt svært med. Mærkelig titel og noget poppet i indhold men alligevel meget sjovt at læse selvom det nok skal tages med et gran salt. Det er jo nærmest I Form for mænd :smile:

Mvh Søren

Det kommer helt an på, hvilket ambitionsniveau og forudsætninger du har og indenfor hvilke primær områder.

Populær magasiner er til for at blive solgt, derfor skraber de overfladen, og laver rigtig mange generaliseringer. I mine øjne er det ubrugeligt!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarende.Nogle eksempler på hvad du selv læser eller hvor du selv for information fra Yetti?

Mvh Søren

Nu bør jeg vel betegnes fagperson, så det kan måske godt blive lidt langhåret, men

Pubmed.com - forskningsartikler

Og div. fagbøger... tjeck evt. den tråd, der ikke er særlig gammel omkring litteratur.. Elvirus har nogle gode bud!

og hvis det er mere praksis relateret - en række forskellige internetsider heriblandt førnævnte T-nation.

Men igen det handler meget om hvilke områder, du er interesseret i!

Link to comment
Share on other sites

På universitetbiblioteker kan der lånes fagbøger om træning men selv på almindelige biblioteker findes der bøger om træningslære der kan være interessamte at læse! Desværre er de fleste bøger skrwevet for at man skal følge deres vejledninger om træning og ikke for at give indsigt i selve det at træne!"Idrætsteori/Fysiologi/Kinesiologi"

Af Asmussen, E. & Hohwü-Christensen, E. er mine øjne en ret så interessant bog om træning generelt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share