Stor bule på skinnebenet


Kasp
 Share

Recommended Posts

For en måned siden var jeg ude og spille lidt indendørs fodbold, og undervejs fik jeg et lille og (troede jeg) uskyldigt spark på skinnebenet. Det gjorde ikke ondt, og jeg spillede resten af træningen færdig. Men da jeg kom hjem og der var gået et par timer, hævede mit skinneben helt vildt op, og jeg havde store blodudtrækninger på benene.

I løbet af de første 14 dage derefter har jeg været til lægen to gange, fordi jeg undrede mig over, at hævelsen på den nedre del af skinnebenet ikke forsvandt. Men begge gange har han sagt, at der ikke er noget, man kan gøre for at hævelsen - også kaldet et ødem - forsvinder. Det skal falde af sig selv, som han siger.

Men nu er der gået en måned, og jeg har stadig en (vandfyldt) bule på ca. 8 cm i længden, 4 cm i bredden - og mest væsentligt 3 cm i dybden; altså fra skinnebenet og udad.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende og ved om man kan gøre noget ved det? (Altså som med andre ord kan sige, at min læge tager fejl)

VH.

K.

Link to comment
Share on other sites

Det er vist meget normalt. Jeg har altid haft temmelig stærkeskinneben så jeg har ikke oplevet noget lignende, men ting tager tid.

Jeg har prøvet at få revet en nerve halv over. Jeg lagde først mærke til det dagen efter dag jeg havde en konstant følelse af at min tommelfinger sov som om jeg havde sovet på den eller lignende. Det tog mig to måneder før jeg kunne bruge min højre hånd igen til styrketræning.

Lige pt har jeg en storetånegl som er man næsten kan pille af da jeg en gang i august blev tråd derpå af en 110+kg gut. Jeg lagde heller ikke mærke til noget før dagen efter...

Årsagen til at man ikke mærker det med det samme er vist pga endorfiner - du kan eventuelt søge på det og blive klogere...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share