Et lille styrkeprogram!


Eagle
 Share

Recommended Posts

Hey MOL!

Well.. så er det tilbage til motion/styrketræning igen efter en periode med kyssesyge!

Derfor er jeg kommer tilbage til fodbold, og vil nu igang igen med at styrketræne. Jeg kan først blive medlem til fitnessworld igen om 1½ måned ca.

Derfor er jeg gået stille i gang med et lille program jeg selv har lavet.

Starter stille ud med lav vægt.

Men sådan her ser det ud:

BEN

Dumbbell-squat (10 kg i alt, 5 kg i hver hånd)

Dumbbell steup-up (kommer også til at være 10 kg i alt, men har ikke udført endnu)

Løb til fodbold

RYG

Klassiske mavebøjning. 3 x 20 laver jeg to gange, så det er vel 2 x 3 x 20 :D hehe

Dumbbell Seesaw rows (5 kg i hver hånd)

Det er sådan set det jeg laver til ryggen, derfor leder jeg efter noget mere. Har ikke rigtig kunnet finde mere, men ville blive glad hvis i havde noget jeg evt. kunne tilføje. Jeg laver det hele i hjemmet, så der er kun kropsvægt og håndvægte :(

ARME/SKULDRE/BRYSTKASSE

Arme:

Biceps: Curls (5 kg i hver hånd).

Triceps: Kick-backs (3 kg i hver hånd)

Armbøjninger: 3 x 20 (57kg hehe)

Skuldre: Skulderpres (5 kg i hver hånd), evt sideløft; har dog ikke prøvet endnu men ville nok starte stille ud med 3 kg i hver hånd

Brystkasse: Floorpress (træner dog også skuldre og arme, men er med 5kg i hver hånd = 10kg samlet), Floorflyers (5kg i hver hånd).

MAVE

Klassiske mavebøjning, den med benene i 90 graders bøjning; 3 x 15, igen normal mavebøjning bare til siderne, den hvor man holder i en ribbe/seng og løfter benene op til lodret stilling og ned til 10 cm over jorden; 3 x 30

Serratus-crunches (har ikke udført endnu, men bliver med 5 kg i hver hånd), Saxon Bends ( har ikke udført endnu, men bliver med lav vægt eftersom jeg aldrig har prøvet den før)

Det er mere eller mindre det.. heh, læser de der aktiv træning blade og finder lidt herinde, så der er nok noget som ikke er taget med.

Men det jeg søger er lidt til ryggen og maven. Igen, det udføres pt. i hjemmet, så det bliver kun med kropsvægt og med håndvægte. Jeg håber I kan hjælpe med et par øvelser og evt. andre forslag til hvad jeg allerede laver nu.

Træner hver anden dag, og skifter mellem ovenstående i rækkefølgen: Ben, arme, ryg og mave, og så om igen hehe :)

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share