300 træningen igen igen...


MDalgaard
 Share

Recommended Posts

HEj...

jeg har ledt et stykke tid nu efter et godt funktionelt program, dog uden held...

Jeg syntes nu en smule om 300 programmet! Om ikke andet så bare for at prøve det...

Programmet er:

a) Pullups - 25 reps

B) Deadlifts with 135lbs - 50 reps

c) Pushups - 50 reps

d) 24-inch Box jumps - 50 reps

e) Floor wipers - 50 reps

f) Single-arm Clean-and-Press with 36lbs Kettlebell - 50 reps

g) Pullups - 25 reps

Jeg er dog i tvivl omkring udførelsen på det... Skal jeg f. eks køre de 25 reps pullups på en gang og så først gå videre til dødløft når jeg har nået de 25?? Eller skal reps'ene deles op og køres som cirkel træning??

Hvis folk har et godt funktionel program liggende, så trænger jeg til inspiration. =) Jeg har før også kørt Navy seals optræningsprogrammet. Og syntes det var pisse fedt!! Nogen der har noget liggende der ligner det?

Tak til dem der vil hjælpe...

Michael

Link to comment
Share on other sites

Jeg er dog i tvivl omkring udførelsen på det... Skal jeg f. eks køre de 25 reps pullups på en gang og så først gå videre til dødløft når jeg har nået de 25?? Eller skal reps'ene deles op og køres som cirkel træning??

Hvert punkt skal gøres færdigt før du går videre til de næste.

Så du laver altså først 25 pullups fordelt i sæt som nu tillader dig at lave dem hurtigst, så videre til dødløft på samme vis osv osv.

Hvis folk har et godt funktionel program liggende, så trænger jeg til inspiration. =) Jeg har før også kørt Navy seals optræningsprogrammet. Og syntes det var pisse fedt!! Nogen der har noget liggende der ligner det?

http://www.crossfit.dk og http://www.crossfit.com poster hver dag et træningsprogram, hvor konceptet ofte ligger i samme stil som 300-programmet.

http://rosstraining.com/ er ligeledes god inspiration.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes også crossfit så fedt ud, men det jeg ikke bryder mig om det er den korte træningstid, og syntes også at konditionstræning sker for sjældent... Jeg kan godt lide længere træningspas, og så elsker jeg cadiotræning. Ved godt at man sagtens kan få noget ud af de korte pas hvis man bare presser sig, men vil dog gerne op på 45 min til en times træning...

Tak for forklaringen vedr. 300... Jeg giver det et forsøg. =)

Edited by MDalgaard
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved skam godt det garanteret er pisse god cardio... Det er slet ikke det aspekt jeg mangler! Det er den længervarende træningen jeg er ude efter... Vil gerne bruge de 45min-1time på at brænde mig af, ikke kun 20 min...
Gør dig selv en tjeneste og prøv det. Hvis du ikke er kvæstet efter en hård WOD kan du supplere med noget intervalsprint... Hvis det ikke virker så tjek gymjones.com - det var dem, der stod for træningen af skuespillerne og stuntdoubles til 300. På hjemmesiden kan du under kalenderfunktionen se hvad de laver hver dag. Deres træningspas er noget længere og skulle forhåbentlig kunne tilfredsstille din træningsiver! Velbekom :4mewantfood:
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved skam godt det garanteret er pisse god cardio... Det er slet ikke det aspekt jeg mangler! Det er den længervarende træningen jeg er ude efter... Vil gerne bruge de 45min-1time på at brænde mig af, ikke kun 20 min...

Det burde ikke være svært at tage en typisk Crossfit workout, skrue lidt på antal runder, reps, evt. vægt etc. og få den til at vare længere. Ikke fordi jeg ville have lyst særlig tit, men man kunne da sagtens. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved skam godt det garanteret er pisse god cardio... Det er slet ikke det aspekt jeg mangler! Det er den længervarende træningen jeg er ude efter... Vil gerne bruge de 45min-1time på at brænde mig af, ikke kun 20 min...

Derudover er der jo en opvarming også, som tager lidt tid. De plejer at sige "vores opvarmning er jeres workout" men består som regel af 3x10 ring-dips, pull ups, overhead squat, ghd mavebøjninger, og samson stretch.

Konditionstræning sker hele tiden, men det er rigtigt at der sjældent er 10km løb.

Men som andre siger så er der intet i vejen får at lave nogle ekstra reps, sætte tempoet ned, eller vægten op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share