Pharma Runner


Don Nors
 Share

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:laugh::laugh::laugh:

har du først set at jeg er konverteret nu Jeppe? :superman:

Ja, og det er sq heldigt for dig! Hvorfor løfter du ikke bare 2 gange om ugen? Så er der masser af tid til løb.

Nu lavede jeg faktisk også cardio i går, så kan ikke tillade mig at råbe for meget, dog kun 7 min hvis man trækker opv og nedv fra, og kun 3x1min ved højeste intensitet jeg kunne klare.

Link to comment
Share on other sites

Vi har et vandløb der hedder "Kirkenorsløbet". :laugh:

Hvis i absolut vil opkalde noget efter mig bør det være noget større og toughere end en sø - og det skal også have et bedre navn - som fx "Den Sataniske [hvad det er i navngiver efter mig] - Til ære for hans herlighed DOMMEDAGS NORS". har i ikke en missil silo eller en strip-bar?

att: Cookie

jeg gør ikke noget halv eller laver en "mellemting". det er all out løb og alt der putter kg på eller kræver restitution uden at benefitte mit løb er banlyst :devil::cool:

pas på du ikke også bliver afhængig af cardio :wub:

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Hvis i absolut vil opkalde noget efter mig bør det være noget større og toughere end en sø - og det skal også have et bedre navn - som fx "Den Sataniske [hvad det er i navngiver efter mig] - Til ære for hans herlighed DOMMEDAGS NORS". har i ikke en missil silo eller en strip-bar?

Det er et løb, ikke en sø. :tongue: Jamen vi har da/har haft noget stort, Dansk klimatisk fiskeavl fx der skulle have blevet til verdens største dambrug af ørred. Hvad med færgen Holger Danske? Den mindste "passager" færge i Rødby-Puttgarden, som kun bruges til farligt gods, eller bare stinkende svine transport. Så der værtshuset Valhall? Eller Landmanden. Eller du kan opkaldelse efter den gamle knallert-klub "Smølferne". :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er et løb, ikke en sø. :tongue: Jamen vi har da/har haft noget stort, Dansk klimatisk fiskeavl fx der skulle have blevet til verdens største dambrug af ørred. Hvad med færgen Holger Danske? Den mindste "passager" færge i Rødby-Puttgarden, som kun bruges til farligt gods, eller bare stinkende svine transport. Så der værtshuset Valhall? Eller Landmanden. Eller du kan opkaldelse efter den gamle knallert-klub "Smølferne". :laugh:

hmm det er desværre ikke rigtigt noget der helt klare de skrappe kvalitetskrav. i må prøve at bygge en missil silo - eller skal der ikke bygges en bro ned til Preusserne?

Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 3 - dag 2

~25min på løbebånd. de første 6min ved 7:30min/km og resten ved 7:03min/km. fik ramt "nødstop" mod slutningen og derfor gik der lidt tid før jeg fik båndet op i omdrejninger.

træningen gik skide godt uden nogle smerter og det var meget overkommeligt.

post-3619-1232571906_thumb.png

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

dagens træning

35min på kondicykel(en bodybike)

fokuserede på ikke at syre helt til i benene istedet for pulszoner så pressede mig ikke så meget som sidst. dog fik jeg næsten 16min. i zone 3 så helt i hegnet var det ikke. justerede ikke særlig meget på modstanden - 3 eller 4 gang så de ville udsving skyldes ikke det men kadancen har nok varieret en del.

hold kæft hvor får man ondt i røven af at sidde på de hårde sæder.

post-3619-1232802430_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 4 - dag 1

15min på løbebånd.

fanen på løbebåndet virkede ikke så kamp svedte ret hurtig. benene var en smule tunge så var faktisk en smule presset. mod slutningen mærkede jeg lidt i højre hel så smed pace ned fra 7:03min/km til 7:30min/km.

tager en ekstra hviledag inden næste pas. som sagt var benene noget ristet idag og næste pas er interval pas så der vil jeg gerne være restitueret.

post-3619-1233001513_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

har fået ondt i hoften efter jeg var ude og gå ebn tur igår så jeg skyder træningen til imorgen. udover til og fra skole skulle jeg også ned og have nogle løbetights og strømper så fik tilbagelagt en god sjat km. håber det er væsentligt bedre imorgen

Link to comment
Share on other sites

Hvor købte du det, og hvad kostede det? Link hvis muligt :-)

Fik det i julegave så ved ikke helt hvad det koster men det er pebret - der er jo også GPS og en god slat hukommelse. hvis du bare skal bruge et puls ur til lidt hygge cardio tror jeg sagtens du kan finde billigere alternativer - som heller ikke er en kæmpe klods på armen :laugh:

dagens træning

LØB Program 2 - Uge 4 - dag 2

10min opvarmning ved 7:30min/km

2min ved 5:36min/km

2min ved 7:30min/km

2min ved 5:33min/km

2min ved 7:30min/km

2min ved 5:33min/km

5min afjogning

første rigtige interval træning. en hel del mere spændende en bare alm let løb :laugh: - men det skyldes nok også at tempoet ikke var skruet helt op. brugte Jack Daniels VDOT formel til at beregne hastigheden men der blev angivet tid for specifik distance (400m på 2:14) så der blev en omregning til pace + lidt mere for at kompensere for de hurtigere intervaller. næste uge er det så 6 intervaller af 1min. aner ikke helt hvordan jeg fastsætter tempoet der men umiddelbart må det blive på gefühl.

post-3619-1233342096_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

jeg aner desværre ikke så meget om pulsure. jeg skulle jo have et mere seriøst et og min storebror er rigtig glad for hans FR305 og anbefalede mig det. jeg tror du bliver nød til at kigge på specsne for de forskellige ure. hvisw du vil lave pulskurver på computeren er det nødvendigt at den har nok hukommelse til at gemme tilstrækkeligt mange datapunkter - FR305 har plads til 3,5time med et punkt per sek.

hvis du spiller golf er en FR måske alligevel ikke så dumt - Link

Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 5 - dag 1

15min på løbebånd

startede ud med et pace på 7:03min/km og øgede med 0.1km/t hver 2. minut indtil jeg nåede 6:40min/km som jeg så holdte de sidste 5min.

selvom jeg kunne mærke lidt i højre hæl og venstre skinneben så var det ikke decideret smerter. pulsen blev i zone tre så jeg tror jeg fortsætter med den her strategi ibndtil stæbngerne har vænnet sig til den lidt hurtigere fart. rigtig godt pas

post-3619-1233682335_thumb.png

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 5 - dag 2

10min løb ved 7:30min/km

1min ved 5:13min/km

1min ved 7:30min/km

1min ved 5:13min/km

1min ved 7:30min/km

1min ved 5:13min/km

1min ved 7:30min/km

1min ved 4:38min/km

1min ved 7:30min/km

1min ved 4:38min/km

1min ved 7:30min/km

1min ved 4:38min/km

5min afjogning ved 7:30min/km

rigtig god træning. dejlig fornemmelse at løbe hurtigt. meget bedre end at jogge afsted med læggene :cool:

post-3619-1233838235_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 6 - dag 1

20min på løbebåmd. lagde ud med et pace på 7:03min/km men efter en 13 - 14min gik jeg ned til 7:30min/km da jeg mærke en ømhed i højre fod. den var vedrarende så jeg skubber fartlek til på fredag og tager måske en krydstræning imorgen. på den måde får foden lige en ekstra hviledag fra løb.

post-3619-1234301307_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning i Lørdags

LØB Program 2 - Uge 6 - dag 2

10min opvarmning

3min fartlek

3min pause

3min fartlek

3min pause

3min fartlek

5min nedvarmning

de to første fartlek var 1min ved 6:19min/km, 1min ved 5:43min/km og tilsidst 1min ved 5:13min/km

den sidste fartlek var med 1min ved 6:40min/km, 1min ved 6:19min/km og til sidst ved 6:00min/km

nok lidt mere systemisk end det er meningen med fartlek men jeg havde ikke fantasi til mere den dag :bigsmile:

ret hårdt pas men også rigtig fedt.

har gået 1000km idag så poasset imorgen bliver nok stille og roligt tempo

post-3619-1234810488_thumb.png

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 7 - dag 1

er dødspresset med bachelor projekt for tiden så fik ikke trænet igår så gjode det istedet idag. da jeg jo så fik en ekstra hvile dag tænkte jefg at jeg godt kunne give den gas. 20min ved 6:40min/km uden andre problemer end at begge mine snørrebånd af uransagelige årsager gik op.

post-3619-1234987255_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

har været syg de sidste par dage så udover at få slåsset mig op i lab godt på painkillers har jeg ikke fået lavet noget. Thomas Nolan siger på dvd'en at hvis man mister en uges træning starter man op med halv intensitet næste uge. jeg har besluttet mig for at det lettest gøres ved at køre uge 7 om. jeg tager tempoet efter dagsformen og hvis der er til 6:40min/km jamen så holder jeg det tempo. men jeg er selvfølgelig lidt mere opmærksom på ømhed.

Link to comment
Share on other sites

LØB Program 2 - Uge 7 - dag 1

20min på løbebånd - gik over al forventning så for at få noget udfordring gav jeg den lidt mere gas end planlagt :bigsmile:

10min ved 6:40min/km

5min ved 6:19min/km

5min ved 6:00min/km

troede jeg var gået tilbage i form men dagende på langs har åbenbart gjort mig godt. selvom jeg endnu ikke synes jeg træner så hårdt så trængte jeg måske alligevel til en lille deload. at mikse passene op med lidt tempo ændringer krydrer også de lidt mere kedelige pas :smile:

post-3619-1235422595_thumb.png

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Krydstræning i tirsdags

4min på concept 2 romaskin - fik ond i ledbåndet på indersiden af højre knæ så stoppede hurtigt. tror måske jeg vender for hårdt. det giver et svirp i knæet.

30min på kondicykel. mod slutningen prøvede jeg virkelig at presse pulsen op og holdte benhård intensitet i ca. 2min inden jeg døde fuldstændig :laugh:

ok cykel træning men ldit ærgeligt jeg ikke kan få concept 2 roeren til at spille. løber senere idag når maden lige har lagt sig.

post-3619-1235667370_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share