Uddannelse som personlig træner


sivlepigen
 Share

Recommended Posts

Jeg har et stort ønske om at uddanne mig som personlig træner, men syntes det er meget svært at gennemskue hvilken uddannelse man skal vælge.

Er der nogle,der har nogle bud på dette? Og jeg vil rigtig gerne høre, hvis nogle herinde er uddannet pt, hvilken uddannelse I har valgt og hvorfor.

På forhånd tak

Ha en god dag

KH

Sivle

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Sikke en god idé:D

Det vigtigste er om hvad du selv vil bruge det til. Hvis du vil leve af det, er det vigtigt at tage en ordentlig uddannelse. Men meget af stoffet er noget man efterfølgende selv opsøger og selvstuderer på. Men de fleste fitnesskæder har deres egen uddannelse, hvor man først skal igennem en fitnessinstruktør uddannelse på mellem 72-96 timer.

Skal man lege med de store udfordringer, vil jeg ikke vælge en centerrelateret uddannelse, da man kun kan lære en begrænset viden på 5 weekender, som de fleste personligtræneruddannelser er.

Oppe i en af reklamesøjlerne,her på sitet, er der en reklame for Aalborg Sportshøjskole (www.sportshojskolen.dk). Denne uddannelse bliver man uddannet til diplomtræner - eller også kaldet elitetræner i hhv. fitness og styrketræning. Jeg har selv denne uddannelse, og kan kun varmt anbefale den. Det er den højeste af sin slags, så man bliver rigtig godt udrustet der ;)

Edited by død ved kølle
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et stort ønske om at uddanne mig som personlig træner, men syntes det er meget svært at gennemskue hvilken uddannelse man skal vælge.

Er der nogle,der har nogle bud på dette? Og jeg vil rigtig gerne høre, hvis nogle herinde er uddannet pt, hvilken uddannelse I har valgt og hvorfor.

På forhånd tak

Ha en god dag

KH

Sivle

Hey, Sivle jeg stod i samme dilemma dengang jeg ville læse personlig træner, der er så mange som påpeger deres er den bedste uddannelse. Men det er jo individuelt, hvis du vil ha en hurtig uddannelse skal du tage en fra et center, men tænk på hvordan du skal bruge det og i hvad tilknytning.

Nogen center giver jo rabat på uddannelsen hvis du samtidigt arbejder for dem, jeg har valgt at være freelance, og kræver hvis ikke du har dit eget center, at du kan få en god aftale med et center. Jeg samarbejder med 3 fitness centre, så har rimelig gode muligheder for at vælge hvor jeg vil træne mine kunder, da jeg også arbejder for de 3 centre. Men husk hvis du bliver uvenner med centret mister du jo din base.

Det kræver meget selvdisciplin og en god forretningssans, at kører selv og virkelig sælge sig selv, for det at være personlig træner er ligeså meget det at være "på".

Jeg valgte SATS i sin tid, og fortryder ikke, syntes kvaliteten kontra tiden var fint.

Men det bedste er helt klart du selv har en masse træningserfaring, inden du starter på sådan en uddannelse og sat dig lidt ind i tingene.

Når du har valgt uddanelsen og fået dit certifikat, skal du jo også igang med at hverve kunder, det er en tung og stor process, hvis du ikke er "heldig", at få nogle gode kunder fra start af. De bedste kunder er reference kunder, altså kunder som anbefaler dig til andre.

Pas på ikke at sælge dig for billigt, for der er omkostninger forbundet med forberedelse, forsikringer osv..

Håber det kan hjælpe dig lidt.

B.

Link to comment
Share on other sites

Nu arbejder jeg for SATS, så jeg vil ikke komme med anbefalinger af det ene eller det andet, da jeg alligevel er partisk.

Mit input er at Uddannelsen som sådan skal ses som en grund, en start på din gerning som træner.

Fremadrettet vil have brug for at opdatere din viden inden for en masse områder.

Som ny træner vil jeg virkeligt anbefale at du kigger på Salgsteknik, service, marketing af dig selv. Uden god kundskab inden for disse områder får du ingen kunder og så er det svært at udvikle dig.

I det klassiske center vil de fleste kunder være mennesker der vil motiveres, støttes og strammes op. Det kræver ikke det helt vilde træningsfagligt. Kunder du ikke er kompetent til i begyndelse vil jeg anbefale du sender videre, indtil du er klar til at håndtere dem selv.

Vælg din uddannelse efter PT uddannelsen med omhu. Der er utroligt meget udokumenteret skidt derude.

Link to comment
Share on other sites

Og læs om alt træning du finder relevant til det du vil arb med, før din udd og self efter. Læs læs læs læs, ikke mindste prøve det af på dig selv så du får erfaring med træning!

En anden god ting man kan gøre for sig selv, er at spørge om man må kigge med.

Jeg har taget med Kunder til besøg hos fysioterapeut og kiropraktor, fulgt dygtige personlige trænere en dag så jeg kunne se hvordan de arbejde osv..

Det får man utroligt meget ud af, og danner sig netværk i processen!

Link to comment
Share on other sites

Min uddannelse var vildt god, bland de bedste kurser jeg taget! Rent fagligt lært vi en enorm masse og underviserne var erfarne, pædagogiske og inspirerende. Men, salg og motivation havde vi intet af og det tror jeg er noget som kan være vigtigt for dig. Min oplevelse når jeg efterfølgende har ansat/vejledt PT'er er, at de på en måde har lidt svært at komme i gang efter afsluttet uddannelse. Det tror jeg at undervisning i god salgsteknik kan hjælpe på, så man får selvtilliden at være opsøgende i sit salg. Videre tror jeg også at det er vigtigt at lære lidt om motivation og coaching - hvad hjælper det at du kan lægge den bedste træningsplan for Beach 2009 hvis du ikke kan motivere dine kunder til at nå målet?

I øvrigt synes jeg at det er et godt valg du har taget! :smile: Jeg synes at PT er bland de sjoveste job jeg har haft!

Link to comment
Share on other sites

Min uddannelse var vildt god, bland de bedste kurser jeg taget! Rent fagligt lært vi en enorm masse og underviserne var erfarne, pædagogiske og inspirerende. Men, salg og motivation havde vi intet af og det tror jeg er noget som kan være vigtigt for dig. Min oplevelse når jeg efterfølgende har ansat/vejledt PT'er er, at de på en måde har lidt svært at komme i gang efter afsluttet uddannelse. Det tror jeg at undervisning i god salgsteknik kan hjælpe på, så man får selvtilliden at være opsøgende i sit salg. Videre tror jeg også at det er vigtigt at lære lidt om motivation og coaching - hvad hjælper det at du kan lægge den bedste træningsplan for Beach 2009 hvis du ikke kan motivere dine kunder til at nå målet?

I øvrigt synes jeg at det er et godt valg du har taget! :smile: Jeg synes at PT er bland de sjoveste job jeg har haft!

Og du har fuldstændig ret. Jeg læser så jeg er helt blå i hovedet. Mit udgangspunkt lige nu er at jeg er ved at tage en ernæringsuddannelse, og gerne vil have kombinationen med trænerdelen oveni.

Kunne du ikke lige fortælle hvad det er for en vildt god uddannelse du har taget? ;-)

Tak for alle de mange gode svar

Sivle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej Sivlepigen,

Er du blevet uddannet?

Hvis ikke og stadig brander inde med tanken, så gå ind på www.fitness-uddannelser.dk.

Fitness Institute har en vældig god personlig træner uddannelse, men det kraver at du allerede har en uddannelse som fitness instruktør. Arbejder du, men vil gerne stadig udbrede din viden indenfor fitness, så har de også nogen rigtige gode kurser i weekenderne.

Pøj Pøj med det

CCC

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share