Vitaminer og mineraler til træning


Store-k
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Er der nogle eksperter derude, der kan hjælpe mig med, at finde frem til hvilke vitaminer og mineraler, der kan hjælpe mig med at tabe mig og øge min muskelstyrke.

jeg er ikke interesseret i koffein og effedrin præparater, da jeg bliver totalt rundt på gulvet af dem.

jeg har hørt at, der er noget der bliver kaldt animal stack, som skulle hjælpe, men kan ikke lige finde ud af hvad det er. eller om det overhovedet er lovligt? men det skulle vist være vitaminer og mineraler?

lidt om mig:

jeg er mand, 29 år gammel. har styrketrænet i 12 år on/off(desværre en del off).

har en kropsfedt% på 27

træner tre gange om ugen, helkropsprogram.

spiller en smule håndbold.

192 cm, 130 kg'

håber der er nogen af jer der ved en hel masse om vitaminer, og deres brug i forbindelse med træning.

på forhånd tak.

Kristian

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle.

Er der nogle eksperter derude, der kan hjælpe mig med, at finde frem til hvilke vitaminer og mineraler, der kan hjælpe mig med at tabe mig og øge min muskelstyrke.

jeg er ikke interesseret i koffein og effedrin præparater, da jeg bliver totalt rundt på gulvet af dem.

jeg har hørt at, der er noget der bliver kaldt animal stack, som skulle hjælpe, men kan ikke lige finde ud af hvad det er. eller om det overhovedet er lovligt? men det skulle vist være vitaminer og mineraler?

lidt om mig:

jeg er mand, 29 år gammel. har styrketrænet i 12 år on/off(desværre en del off).

har en kropsfedt% på 27

træner tre gange om ugen, helkropsprogram.

spiller en smule håndbold.

192 cm, 130 kg'

håber der er nogen af jer der ved en hel masse om vitaminer, og deres brug i forbindelse med træning.

på forhånd tak.

Kristian

Jeg er ikke lige inde i, hvilke vitaminer og mineraler, du skal have fat i, men sørg blot for at få dem alle i rigelige mængder.

Derudover har jeg læst en del om de essentielle fedtsyrer og C.L.A. (konjugeret Linolsyre).

De skulle hjælpe med at omdanne fedtmolekyler i kroppen til muskelbrugbar energi.

C.L.A. har dog den negative virkning, at den også kan mindske HDL-niveauet, hvilket er en uheldig effekt for folk med Type-II diabetes.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/P...er/2004/cla.htm

Men der skulle ikke være nogle problemer i at spise et tilskud af Omega-3,6 og -9, hvis man ikke er sikker på, at få dem igennem sin alm. kost.

Carsten Vagn Hansen har skrevet lidt om emnet:

http://www.carsten-vagn-hansen.dk/Artikler...e_fedtsyrer.asp

Venligst

Pinstripe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ved ikke, om vitaminer direkte påvirker din træning. Men de gør indirekte.

Hvis du ikke får nok vitaminer, kan din krop ikke nedbryde proteinerne(der bruges vitaminer til at nedbryde proteinkæder) og på den måde har du så svært ved at optage protein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share