Er 24kg kettlebell overkill for begynder?


lassetim
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen....

Jeg er på vej til at investere mine hårdt optjente sparepenge på en kettlebell, efter at have læst mig igennem diverse artikler og blogge.

Jeg har tænkt mig at starte med et enkelt stk, men jeg er i tvivl om jeg bør starte med en på 24 kg eller om man bør begynde i det mindre med en på 16 kg.

Hvad mit styrkeniveau angår så betragter jeg mig selv som rimelig stærk, men jeg har aldrig rørt en kettlebell før.

Bør man starte med en 16 kg's for at lære alle øvelserne ordentligt eller vil der gå 2 dage før man er klar til en 24'er? Har i nogen erfaringer på det område?

Håber i kan hjælpe

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Da jeg havde styrketrænet i 4 år købte jeg min første, på 24 kg.

Jeg bruger den ikke så tit men hvis jeg skull til det i forbindelse med

eks. Crosfit ville jeg også købe en på 16 kg.

Presse, rowing og swing- øvelser vil du sagtens kunne komme til at håndtere en 24er hurtigt.

Går du over og skal til at træne udholdenhed, core øvelser etc. vilen 16er være at foretrække.

Så mit råd er at se om du kan finde 2 brugte, en af hver.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det hurtige svar!

Kan godt se at en 24 ikke vil fungere når det handler om udholdenhedstræning!

Har forsøgt at finde noget brugt men syntes godt nok ikke der hænger mange på træerne! Har ledt på dba, men du kender måske et andet sted hvor udbudet er lidt større?

Lasse

Link to comment
Share on other sites

hvis du kigger i køb/salg her på forummet er der en der har kb til salg fra fyn.

Skal du vælge 1stk ville jeg helt klart anbefale 16kg, det er stadig den jeg bruger til mange ting, selvom jeg har trænet med kb et halvt års tid og som mange erfarne kb brugere siger, du kan altid finde noget der er hårdt nok selv med en "let" kb

Link to comment
Share on other sites

hvis du kigger i køb/salg her på forummet er der en der har kb til salg fra fyn.

Skal du vælge 1stk ville jeg helt klart anbefale 16kg, det er stadig den jeg bruger til mange ting, selvom jeg har trænet med kb et halvt års tid og som mange erfarne kb brugere siger, du kan altid finde noget der er hårdt nok selv med en "let" kb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tak for det hurtige svar!

Kan godt se at en 24 ikke vil fungere når det handler om udholdenhedstræning!

Har forsøgt at finde noget brugt men syntes godt nok ikke der hænger mange på træerne! Har ledt på dba, men du kender måske et andet sted hvor udbudet er lidt større?

Lasse

Jeg har en 24-kilos "til salg" (evt. bytte med en mindre).

Midtsjælland.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share