Crossfit i hjemmet eller omkring?


karak
 Share

Recommended Posts

Her om 1-1½ måned starter jeg med styrketrænning. Jeg er 17 1/3 år, 181 høj og vejer 76,6.

Jeg har besluttet mig for at træne crossfit, fordi jeg kan lide konceptet med variation og funktionel styrke. Jeg skal primært træne min overkrop, da jeg allerede løber og har okay trænede ben.

The catch ...

Jeg skal træne i hjemmet eller tæt i området (2930), og jeg skal selvfølgelig have et trænnigsprogram og en tilhørende købsliste af udstyr til under 3000 kroner i alt!

Kan det overhovedet lade sig gøre at træne optimalt med et budget på 3000 kroner?

Og kender i et crossfit trænningsprogram til os fattigrøve?

Og til sidst, hvad er jeres bud på hvilket udstyr jeg skal købe for 3000 kroner?

Link to comment
Share on other sites

Her om 1-1½ måned starter jeg med styrketrænning. Jeg er 17 1/3 år, 181 høj og vejer 76,6.

Jeg har besluttet mig for at træne crossfit, fordi jeg kan lide konceptet med variation og funktionel styrke. Jeg skal primært træne min overkrop, da jeg allerede løber og har okay trænede ben.

The catch ...

Jeg skal træne i hjemmet eller tæt i området (2930), og jeg skal selvfølgelig have et trænnigsprogram og en tilhørende købsliste af udstyr til under 3000 kroner i alt!

Kan det overhovedet lade sig gøre at træne optimalt med et budget på 3000 kroner?

Og kender i et crossfit trænningsprogram til os fattigrøve?

Og til sidst, hvad er jeres bud på hvilket udstyr jeg skal købe for 3000 kroner?

Hej,

Du skal også træne din underkrop EOD. Løb giver ikke stærke ben, og der ser fjollet ud med pindeben og pumpet overkrop for ikke at sige uhensigtsmæssigt, hvis dit mål er funktionel styrke. Med CF træner du også ben, så du slipper ikke.

Alt efter hvad du definere som mål, så kan du kan ikke træne "optimalt" CF og funktionel styrke for 3000 kr, men du kan komme til at træne rigtig godt, hvis du formår at presse dig selv, tænker dig om, spiser godt, og finde på måder at få større belastning på øvelser når du ikke længere har vægte nok.

- Du skal i hvertfald bruge et sted at hænge dig op. En rippe til over døren koster 150 kr.

- Du kan købe en sandsæk meget billigt også (læs om sandsækketræning her på sitet)

- en 24 kg kettelbell koster omkring 800 kr brugt.

- en basket bold med sand i koster heller ikke meget

- et sjippetorv er billigt

- Pushups er gratis

- Pistols er gratis

Program; hvis det er crossfit du vil, kan du finde det på crossfit.com, hvor der hver dag postes Work out of the Day. Du kan også følge butchers lab eller CF kirkens program

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share