overkrop sixpack, "bryster", undervægtig


enabe
 Share

Recommended Posts

Hej er en dreng på 18 som gerne vil have en nogenlunde overkrop.

højde: 185-190cirka

vægt: 60-65kg cirka

jeg ved godt jeg er undervægtig men har prøvet at gøre noget ved det ved at spise mere og sundere. men hjælper ikke, gør mig heller ikke det store da jeg hellere vil være tynd en falde til den anden side. tror bare min krop stabilisere sig på min vægt, ligesom den gør på overvægtige der prøver at tabe sig. har ihvetfald et højt stofskifte hvilket også gør at jeg stadig i denne tid kan gå i kortærmet udenfor. når jeg laver noget fysisk hårdt kan jeg spise ufattelig meget hvad enten det er sund eller usundt eksempel vis efter at have arbejdet meget meget hårdt en hel dag kan jeg godt spise 3 jumboburgere og 2 franske fra den lokale grill, men gælder også sunde ting (bannaner rugbrød og lign) spiser også mere end de fleste til hverdag omkring 10 stykker rugbrød til frokost osv. men laver i hverdagen absolut intet andet end at sidde på min flade !?

men ihvertfald så vil jeg gerne have overkropen markeret noget mere. har ingen bryster og kun en lidt markeret sixpack. men hvordan får jeg rigtige "mande" bryster og en tydeligere sixpack? der var engang jeg lavede mavebøjninger inden jeg gik i seng, omkring 100 eller sådan noget hvilket jeg så har fundet ud af nu nok alligevel ikke hjalp noget da det ik rigtig var så hårdt. og jeg har aldrig set indersiden af et trænings center, dog har jeg nok hvad der kaldes "farmer muskler" altså muskler med stor styrke bare ikke noget at se. for når jeg abejder er det somregel nogle mellemhårde ting som jeg bare gør hundredevis af gange.

har ik rigtig nogen trænningsredskaber andet end skovl, "fåre"hammer osv. som bruges flittigt.

men håber nogen kan hjælpe med nogle ting som jeg kan gøre hjemme for at få større bryst muskler og en "bedre" sixpack.? eller forklare det øverste som jeg synes er lidt mystisk

mange tak!

/enabe

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om, at du har gå-på-modet til at få gjort noget ved din undervægt. (:

Jeg synes du skal:

1. Melde dig ind i et fitness-center

2. Begynde på et program for at pakke noget masse på, f.eks. HST ( http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/ ) eller hvis du ikke vil melde dig ind i et center, så købe nogle håndvægte og bruge dette program: http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/

3. Begynde at spise mere end du forbrænder, ca. 500 kcal. over dit ligevægtsindtag (det kalorieindtag, hvor du ikke tager på eller taber dig.) Hvis ikke du føler det er muligt, så suppler med en masse mælk, sunde fedtstoffer (olier, avocado, nødder osv.) o. lign. kalorieholdige sunde madvarer..

Held og lykke!

Edited by Wopper
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil på det kraftigeste fraråde HST, så længe du hverken har en smule erfaring med i bagagen eller teknikken i orden.

Men vil tilslutte mig ideen om et træningscenter, der er altid hjælp at hente der som nybegynder.

Mht. dit stofskifte ville jeg forslå en tur forbi din læge som kan give dig et mere nøjagtigt ligevægtsindtag hvis du har et forhøjet stofskifte...det er der sandsynligivs ingen selvbetjenings "målere", eller medbrugere der kan fortælle dig.

Og derefter kan du som Wopper skriver, tilføje 500kcal til det tal.

Og husk at få trænet benene med, det er i høj grad også til gavn for dit mål med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du til dagligt har et rimelig fysiskt hårdt arbejde, er det ekstremt vigtigt, at du er opmærksom på hele tiden at få indtaget noget mad! Sørg for at spise alt hvad økonomien og maven kan rumme og fordel dine måltider med faste mellemrum hvor der er omkring 3-4 timer imellem hvert måltid!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil på det kraftigeste fraråde HST, så længe du hverken har en smule erfaring med i bagagen eller teknikken i orden.

Hvis han har motivationen i orden samt muligheden for at få nogle til at guide ham med teknikken, så ser jeg bestemt ingen grund til ikke at køre HST, alene af den grund, at han er nybegynder. Men i første omgang er det også en fin ide bare at komme igang med at løfte vægte og lære nogle fuldkropsøvelser som dødløft, squat, bænkpres, skulderpres osv.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du til dagligt har et rimelig fysiskt hårdt arbejde, er det ekstremt vigtigt, at du er opmærksom på hele tiden at få indtaget noget mad! Sørg for at spise alt hvad økonomien og maven kan rumme og fordel dine måltider med faste mellemrum hvor der er omkring 3-4 timer imellem hvert måltid!

Hellere hver 2. time, hvis det er en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share