Flere chinups på en time


Matzlink
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har kigget lidt rundt herinde for at finde den rette svar til mit spørgsmål, men synes ikke rigtigt at jeg har fundet svaret. Det går ud på at jeg vil kunne tage flere chinups fordelt over 1 time, lige nu kan jeg fx. tage 200 stk på 46 min, fordelt på 40 set - altså 5 rep pr. set.

Men er den bedste træning til at nå 300, 400, 500 stk på en time, ved at tilføje vægt, bruge pavels ladder, eller en anden form for træning.

Lige nu kan jeg nemlig kun tage 15 rep i træk, så hvis jeg kom op på 35 eller over lige i træk, så burde det vel kunne hjælpe mig på vej.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke bruger vægte nu, så der det i hvert fald på tide at gøre det. Jeg tror ikke der er nogen, der kan give dig et præcist svar på dit spørgsmål, men jeg tror, at variation er vejen frem..

Må man spørge, hvorfor det er dit mål at tage flere chins? Rent blær? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg har kigget lidt rundt herinde for at finde den rette svar til mit spørgsmål, men synes ikke rigtigt at jeg har fundet svaret. Det går ud på at jeg vil kunne tage flere chinups fordelt over 1 time, lige nu kan jeg fx. tage 200 stk på 46 min, fordelt på 40 set - altså 5 rep pr. set.

Men er den bedste træning til at nå 300, 400, 500 stk på en time, ved at tilføje vægt, bruge pavels ladder, eller en anden form for træning.

Lige nu kan jeg nemlig kun tage 15 rep i træk, så hvis jeg kom op på 35 eller over lige i træk, så burde det vel kunne hjælpe mig på vej.

Hvor mange kan du tage uden pause??

Jeg ville også anbefale at du benyttede vægte.. Fx 1 opvarming sæt, 2 sæt med vægt og 2 sæt uden hvor du kører til max!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kan du tage uden pause??

jeg kan kun tage 15 i træk.

Må man spørge, hvorfor det er dit mål at tage flere chins? Rent blær?

Det er et suplement til min klatre træning, og så for at sige at jeg kan. Meget af min træning går ud på at opnå noget som "almindelige" mennesker ikke kan, plus så er jeg perfektionist, så hvis jeg fx. læser om en statisk øvelse som man skal kunne holde i 1 min, tænker jeg "hvorfor ikke holde den i 2 min" og se hvor meget bedre formen så bliver :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kan godt følge din tankegang, har selv tænkt det engang. Men er siden gået væk fra det. fakta er at du bliver skide god til netop DET! men hvad vil du dog bruge det til? for dit max rep i 1 set bliver desværre ikke forbedret væsenligt.

Læs: pull-ups 1

har selv prøvet det for ca. 1 år siden, jeg kan/kunne da tage ca. 30 i træk. på 1 time nåede jeg 422 rep.

jeg tog vist nok (ud fra hukommelsen)(er vist nok noteret i min log et sted) 55 set af 3 rep, 62 set af 4 rep og 3-4 set af 5 rep...

på 1 time. ( har dog kun prøvet det den ene gang!)

jeg vidste jo ikke hvad jeg kunne holde til, så jeg prøvede mig frem.

jeg tog et "set" for hvert ½minut. således at jeg på 1 minut nåede 2 set af 3-4 rep hver, 6-8 rep hver minut altså. det tog ca. 6 sek. at tage 3 rep, og 8-10 sek. for 4 rep og havde så ca. 20-23 sekunders pause inden næste reps.

det var klart det letteste synes jeg. hvis jeg tager eks. 10 rep af gangen/ pr. minut, så når jeg kun 3-4 set før jeg går kold.

Go for it!!!!!!!!!!1

hvis du skal blive SEJ til pull-ups - så køb en dørribbe og set op der hjemme, og træn efter "GTG"(af pavel).

Konceptet: 10-20 set pr. dag!!! men blot 45-55% af dit max ( altså 10-20 set pr. dag af 6-8 pull-ups). hold lange pauser imellem disse set!

tag eks. 5 set inden du går hjemme fra om morgen( igen med god pause imellem!) og resten når du kommer hjem, fordelt over resten af eftermiddagen/aftenen.

Så tester du dit max om 10-14 dage igen ( hold dog 1-2 hviledage inden).

se evt. min log, jeg træner dem en hel del(dog lidt ustruktureret det seneste år ).

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Pavel skrev følgende i et nyhedesbrev for nylig, måske du kan bruge dette til noget

In his excellent book Training for Climbing Eric Horst recommends a simple schedule to improve your pullup numbers. He states that the following structure will do a fine job of training your muscles to perform under high lactic acid concentrations and he is right.

Do a set of pullups every minute; make sure to use a timer. Shake out the pump and tension and rest your muscles for the rest of the minute. Horst suggests starting with four pullups a minute —you can pick a different number -and keeping on going until you no longer can get four. Keep practicing until you work up to twenty minutes, which translates into impressive eighty pullups. Then up your reps to five per set.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene, jeg må lige forsøge mig lidt med det forskellige, og se hvad jeg bedst kan li.

Jeg har allerede bogen Training for Climbing så måske skal jeg lige kigge den igennem en gang til. Men ellers vil jeg bare i gang med at træne, og se hvor langt jeg er nået til nytår, og se om mine mål skal ændres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share