Scheuermann - erfaring?


Razoor
 Share

Recommended Posts

Hej igen.

Vælge ikke at kommentere jeres lille fight ;)

Men har til gengæld prøvet nogle af jeres råd af!

Har "varmet op" til hver eneste træning med nogle lightweigt rygøvelser. Få kilo - 25 - 30 reps i pulldowns og rows med bredt og smalt greb, hvor jeg har fokuseret på at presse skulderbladene sammen. Umiddelbart virker det ikke helt dumt, så det bliver fast rutine fremover!

Selvfølgelig har jeg også fået øvelserne med ind når jeg træner ryg med lidt flere kilo og mindre reps. Ind til videre har det ihvertfald ikke gjort nogen skade, så det må jo betragtes som godt! :D

Derudover har jeg spurgt min fysioterapuet til råds om nogle øvelser jeg kunne lave herhjemme. Jeg fik to, som hun mente ville være særdeles gode. En hvor man ligger på maven - trækker vejret ind så ryggen bliver bred - puster ud mens man spænder i det nederst af maven. Den anden er lige svær at forklare ;-)

Er nok blevet en smule mere fokuseret på holdning i ryggen. Har fået stillet min stol ind her ved computeren, så jeg sidder ordentligt.

ptpoult

Den video hvor han bruger tennisboldene - den fatter jeg altså ikke helt? Er det meningen at han flytter dem, eller er han bare ikke ret godt til det ?

Et led af gangen, du løgger boldene under din ryghvirvel og laver 5 reps, flytter boldene et hak videre osv.

Lav de øvelser jeg foreslog i den første post. Der er flere grunde til at jeg anbefaler dem

Du skal ikke tage dig af athlete x, han er bare sur fordi jeg blokkede ham på MSN. Lige som flere af mine buddies også har gjort :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lav pnf på hoftebøjerne inden/mellem bentræningsøvelserne. Hvis du vil lære hende noget hun selv kan gøre, så lær hende at lave EQI's for hoftebøjerne.

Googlede mig frem til, at EQI betyder eccentric quasi-isometric, men jeg forstår ikke helt, hvad det er. Stræk, hvor man samtidigt lader musklerne arbejde isometrisk? Er det den slags hoftebøjerstræk, man laver f.eks. under udførelsen af bulgarian split squat? Eller kan du give et par eksempler?

Link to comment
Share on other sites

Et led af gangen, du løgger boldene under din ryghvirvel og laver 5 reps, flytter boldene et hak videre osv.

Aaaarh smart ;-) Så prøver jeg lige at finde mine tennisbolde fra igen!

Lav de øvelser jeg foreslog i den første post. Der er flere grunde til at jeg anbefaler dem

Det glemte jeg helt at sige - dem laver jeg hjemme sammen med de to øvelser jeg fik at min fys.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share