Sundt slik?


Guest Slettet_19012014
 Share

Recommended Posts

Jeg gætter på at du med "sundt" mener kcalfattigt :smile: I så fald er jeg selv glad for isis is med fx karamel!

Så vidt jeg ved indeholder de fleste af isis' produkter polydextrose, der ifølge forskerne bidrager til 1/4 af de kalorier, der er i sukker, fordi det ikke bliver fordøjet i tarmen. Jeg har dog hørt meget diskussion om, hvor meget man kan regne med, at det bidrager med præcis 400 kcal. Isis deklarerer f.eks. med kun 90 kcal, eller mindre, fordi polydextrose vidst bliver opfattet som ren fiber ifølge dansk lovgivning. Er der nogen, der ved, hvad man skal tro på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på at du med "sundt" mener kcalfattigt :smile: I så fald er jeg selv glad for isis is med fx karamel!

den med marcipan er heller ikke ringe! - hvis man er til "marcipan"(is) - naturligvis...

Ellers så den kombi jeg lavede for to min siden 100g vanilje is(og noget 4% fedt, dog ikke isis(købt i fakta)) og 25g cocio - lækker "choco"softice :4mewantfood:

og så er det kun på omkring 150kcal i alt...

edit: jeg har aldrig hørt om at polydextrose skulle være særlig kalorietæt.

Er der andre lovgivninger der kategorisere det anderledes og specificere det med andet kcal indhold? - link gerne til hvor du før har læst det.

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Nelli Delli's lakridser. Haps ;o)

Eller milkshake af græsk yoghurt, skummetmælk, frosne/friske bær/frugter evt isterninger, vaniljesukker og lidt sødemiddel.....guf!

Eller bare en smoothie af lidt frugt/bær, evt isterninger, juice og sødemiddel.

Link to comment
Share on other sites

edit: jeg har aldrig hørt om at polydextrose skulle være særlig kalorietæt.

Er der andre lovgivninger der kategorisere det anderledes og specificere det med andet kcal indhold? - link gerne til hvor du før har læst det.

Den gængse opfattelse er, at polydextrose indeholder 400 kcal, men kun bidrager med en fjerdedel af disse kalorier. Isis tæller dog slet ikke disse kalorier med i deres produkter. Se f.eks. http://www.isisfoods.dk/Produktvisning-21....oductID=PROD106

Dette produkt er jo kun angivet til at indholde 90 kcal. Har desværre ikke lige et link til en artikel. De fleste skriver, at det er faktum, at polydextrose bidrager med 100 kcal /100 g., men jeg har bare set diskussioner på boards, hvor folk hævdede, at det indeholder flere kalorier..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share