Træning i lejlighed


slowdown
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i en lille lejlighed og har derfor ikke så meget plads. Jeg har meldt mig ind i et træningscenter, men nogle gange kunne jeg godt tænke mig at træne derhjemme(ikke styrke, men fitness). Det er især hvis man lige har en halv time eller sådan, hvor det ikke kan betale sig at gå ned i træningscenteret.

Derfor har jeg kigget lidt på mulighederne og umiddelbart er der kun 2. Enten en træningscykel eller også en mini stepper(trappemaskine). Da jeg ikke har kunne finde en motionscykel som kan klappes sammen, er valget faldet på en mini stepper. Her findes der åbenbart 3 slags modeller. Den normale hvor man kan gå op og ned, så findes der en hvor man også kan bevæge sig sidelæns og til sidst en hvor man kan gå begge veje, hvad det så end betyder. Hvad kan det bedst betale sig at investere i? For man kunne jo sagtens tro at de to sidste som på papiret skulle være bedre, bare er ren gimmick...

Link to comment
Share on other sites

Du bør investere i den, der er billigst og mindst. På den måde behøver du ikke ærgre dig så meget, og den er nem at gemme væk, når nu du aldrig bruger den. Det er ikke for at være negativ, men realistisk. Hvis du lige har en halv time og ikke gider centeret synes jeg du skulle løbe dig en tur i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Det var da et ualmindeligt dårligt svar, som jeg ikke kan bruge til noget som helst. Det er vel nærmest fantastisk at du på baggrund af et indlæg kan konkludere at jeg ikke vil komme til at bruge den. Fedt at du også skriver at "Hvis du lige har en halv time og ikke gider centeret synes jeg du skulle løbe dig en tur i stedet.". På en halv time kan jeg knap nok nå ned til centeret og tilbage igen, så hvad med at du enten svarer konstruktivt på mit indlæg eller helt lader være? Jeg går i forvejen i et center, men det skal være som supplement til det. Det burde da ellers være klart for enhver at det ikke er som erstatning for fitness centeret.

Det ville være rart hvis der var nogle som kunne komme med noget konstruktivt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke blive tøsefornærmet, jeg siger det bare som det er, de fleste mennesker, der køber den slags hjemmetræningsredskaber, ender med at bruge dem en håndfuld gange eller to, og så aldrig mere.

I øvrigt forstår jeg ikke din kritik af mit forslag til, hvis du lige har en halv time. Jeg skriver jo netop ikke at du skal ned i centeret, men løbe en tur i stedet for. Hvis du bliver ved med stepperiet er det selvfølgelig godt nok, men jeg tror bare ikke på det, jeg tror mere på løbeturen. Hvis tanken om en sådan skræmmer dig så kommer du heller ikke til at steppe. Eneste grund til du hælder til tanken om sådan et apparat, frem for at tage løbesko på og gå ud på gaden, er at det virker nemt lige at hoppe op på det.

Link to comment
Share on other sites

Det ville være rart hvis der var nogle som kunne komme med noget konstruktivt... :wink:

Du får ikke et mere konstruktivt svar end Søren W's. Medmindre du er en 73-årig overvægtig genoptræningspatient med angst for åbne rum, er det bedste du kan gøre at løbe en tur. Alternativt gå en tur, cykle en tur, gå op og ned af nogle trapper eller lignende. En sammenklappelig ministepper er spild af penge. Hvis løbeturen lyder som en virkelig dårlig idé, så kan du jo også bare spare kræfterne og give den gas i 20 minutter ekstra, næste gang du kommer hen i dit center.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver skam ikke tøsefornærmet, blot irriteret over at den første svar allerede går hen og bliver offtopic spam. Jeg troede det her message board var lidt mere seriøst end at man straks konkluderer at jeg allerede vil droppe at træne uden jeg overhovedet er gået igang. Det ville være lidt mere relevant hvis du kunne underbygge dine påstande, med f.eks. at påvise at man ikke kan fitness træne på en min stepper.

Hvis jeg f.eks. lige har en halv time når jeg står op, inden jeg skal på arbejde, så er det meget rart lige at få rørt kroppen. Så kan jeg ikke nå at tage løbetøj på og smutte ned i centret. Jeg er heller ikke meget for at løbe udenfor om vinteren hvor det regner og sner(som det gør lige p.t.). Så hjælper det mig heller ikke meget at jeg bare kan bruge lidt ekstra tid næste gang i centeret, det kan jeg jo rent ud sagt ikke bruge til noget.

Så hvis i kan svare på om det giver bedre træning at investere i en ministepper med sidestep eller andet kontruktivt, så skriv løs. Men hvis i bare vil fortælle mig at jeg aldrig nogensinde vil få den brugt, så kan i godt spare jer tiden, for det er ikke det jeg spørger om.

Link to comment
Share on other sites

Angående træning på beskeden plads kan jeg anbefale at købe en bog af typen: "navy seal workout". Der findes flere af samme slags, men fælles for dem er, at de giver forslag til BW-øvelser der kan trænes næsten over alt. I bøgerne finder du også konkrete træningsforslag og programmer.

Kig evt. på et af mine albums hvor jeg har lavet et par forslag (foto) til træning der kan laves i beskedne lokaliteter.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share