Effektiv træning m. 50%RM


LurifaX
 Share

Recommended Posts

Hey MOL

Jeg står i den situartion at jeg har erhvervet mig en arbejdsskade hvilket gør at mit ene skulderblad arbejder skævt mm. som min fys har fortalt mig.

Jeg har derfor snakket med ham om min træning og han mente at det var en god ide at blive ved med min styrketræning, dog skulle jeg nu til at køre alle øvelser utroligt kontrolleret og i stedet sætte vægtene helt ned til hvert fald i nærheden af min 50%RM...

Han mente stadig at jeg skulle blive ved med at træne min skulder med lette vægte samt kontrollerede bevægelser... Dette til trods for at problemet med mit skulderblad giver sig udslag i form af stik smerter i skuldren når jeg træner tunge skulderøvelser.. (eneste øvelser jeg har direkte smerter)

Hvad foreslår i at jeg gør og hvordan jeg træner?

Kender i nogle gode øvelser til at træne skulderbladet?

Det skal siges at ved siden af min styrketræning (ca 3 gange fullbody om ugen) løber jeg ca 3 gange 25 min cross interval træning om ugen samt 1-2 gange mountainbike om ugen...

Men kom med nogle foreslag til mulige "effektive" programmer til trods for den lave vægt...? Er selv lidt på bar bund...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share