Vægttab og træning..


Lene83
 Share

Recommended Posts

Så er jeg på banen igen.

Efter to graviditeter inden for små 3 år, hvor begge var beordret på nul træning fra lægerne, er vægten og konditionen ikke, hvad den har været.

Jeg har været i fitnesscenter i dag for første gang efter min anden fødsel for snart 8 uger siden.

Dagen stod kun på vejning og 30 min. konditionstræning, da jeg endnu ikke har fået god for vægttræning og løb af lægen.

Planen er at jeg skal vejes hver fredag, så jeg kan se mine fremskridt både på vægten og med fedtprocenten, som bestemt ikke er pæn. :crazy:

Jeg er i øvrigt kvinde - det giver nok sig selv.. :tongue: 25 år og 170 cm.

Håber på lidt råd - både med hensyn til træning og kost, og så selvfølgelig på lidt spark, når jeg trænger.. :laugh:

Så til den særdeles modbydelige del:

Vægt: 81 kilo

BMI: 28

BMR: 6821 kj

1630 kcal (Hvad det så end betyder)

Fedt% 40,2 :crazy:

Fedt masse: 32,6 kg

FFM: 48,4 kg

TBW: 35,4 kg (Igen usikker på, hvad det er)

Link to comment
Share on other sites

De 1630 kcal er bare de 6821 kilojoule omregnet til kilokalorier.

Tror den generelle holdning til punktslankning er at det stort set ikke kan lade sig gøre. Du skal bare starte med at fokusere på at få lavere fedtprocent, så vil fedtet omkring dine lår på et tidspunkt også automatisk forsvinde.

Du kender jo nok kostrådende: masser af grønt, magert kød og vand. Der er nok ikke så meget andet at gøre end bide i det sure æble og give den gas :smile:

Link to comment
Share on other sites

De 1630 kcal er bare de 6821 kilojoule omregnet til kilokalorier.

Tror den generelle holdning til punktslankning er at det stort set ikke kan lade sig gøre. Du skal bare starte med at fokusere på at få lavere fedtprocent, så vil fedtet omkring dine lår på et tidspunkt også automatisk forsvinde.

Du kender jo nok kostrådende: masser af grønt, magert kød og vand. Der er nok ikke så meget andet at gøre end bide i det sure æble og give den gas :smile:

Vidste godt at det var kilojoule omregnet til kalorier, men jeg ved ikke, hvad det betyder, at de står der?

Gav det mening? :dry:

Ja, du har nok ret, men så må jeg ty til noget styrketræning, så det om ikke andet kan blive lidt fastere...

Nej, du har ret! Det er bare igang.

Link to comment
Share on other sites

Vidste godt at det var kilojoule omregnet til kalorier, men jeg ved ikke, hvad det betyder, at de står der?

Gav det mening? :dry:

Ah ok. BMR står for Basal Metabolic Rate, dit basalstofskifte. Det antal kalorier din krop dagligt forbrænder. Du kan så øge antallet af forbrændte kalorier ved at tilføje daglig motion. Så hvis dit indtag af kalorier ligger under det antal kalorier du forbrænder, vil du tabe dig.

Link to comment
Share on other sites

Ah ok. BMR står for Basal Metabolic Rate, dit basalstofskifte. Det antal kalorier din krop dagligt forbrænder. Du kan så øge antallet af forbrændte kalorier ved at tilføje daglig motion. Så hvis dit indtag af kalorier ligger under det antal kalorier du forbrænder, vil du tabe dig.

Ok, tusind tak for svar! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Fredagsopdatering!

Vægt: 76,6 kilo

BMI: 26,5

BMR: 6644 kj

1588 kcal

Fedt% 39,2

Fedt masse: 30 kg

FFM: 46,6 kg

TBW: 34,1 kg

Fra sidste uge:

Vægt: 81 kilo

BMI: 28

BMR: 6821 kj

1630 kcal

Fedt% 40,2

Fedt masse: 32,6 kg

FFM: 48,4 kg

TBW: 35,4 kg

Vildt nok vægttab :crazy::crazy: ja det gå stærkt i starten,da væsken forlader kroppen....Men tillykke med det :wink:

Edited by Willy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share