Rulleskøjter og sjippetov


Pretsch
 Share

Recommended Posts

Hej alles!!!

2 sps.

1. Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at motionere på rulleskøjter.

Er der nogen som har noget erfaring med det?

Hvad skal man være opmærksom på ved køb? bindinger, materialer, modeller

osv.??

ved godt det måske ikke lige er sæson for rulleskøjter nu... men så er jeg da klar til foråret..

2. Jeg kunne også godt tænke mig at starte med at sjippe.

Hvad skal man være opmærksom på her ved køb? matrialer osv.

Caio :D

Link to comment
Share on other sites

jeg nægter at svare på det første spørgsmål da du starter ud med en tysk sætning og slutter med en italiensk...

2. Personligt er jeg mest til wire med plastic/pvc omkring da det gør den lidt tung. Andre er til læder (og nej det er ikke for at være pervers jeg skeldner mellem plastik og læder).

Jeg vil foreslå dig at gå ned i den lokale sportsforretning og se hvad de har og eventuelt lige afprøve dem.

Link to comment
Share on other sites

1. pas

2. Et wiretov med plastik-wrapping er mildt sagt ikke særlig tilgivende og jeg er ikke sikker på det er til at finde et der kan indstilles i længden. Men kan du styre det er det seriøst hurtigt! Jeg er mere til akryl/plastik-modellerne. :wink:

Dette er billigt, kan justeres og virker fortrinligt.

Link to comment
Share on other sites

Rulleskøjter:

Store hjul er godt hvis du skal trille langt, dermed mener jeg en stor omkreds. Så vil jeg foreslå ik at vælge nogle af de plastikramte modeller....Intersport har deres eget mærke Crazy Creek.....don't go there! Det behøver ikke koste en formue....du kan få et godt par til formålet for 800 og opefer.

Det er en god idé med skøjter du både kan snørre og og spænde med spændremme. Det giver en god støtte.

Nu antager jeg at du vælger in-linere .... jeg har ingen erfaring med side-by-side....tror ik de er gode til motionskørsel som sådan. Man kan få nogle særlige in-linere til langfart der har 5 hjul i stedet for 4....dem har jeg ikke prøvet, men det er vist em de bruger i klubber osv.

Kuglelejerne er også af stor betydning....de angives med en værdi kaldet Abec....de går fra 1 til 7, hvor 7 er bedst. Vil ikke anbefale at gå under 3. Mine er vist 5, og det er helt udemærket.

Du kan få med plastik eller metalramme der holder hjulene, og med mindre du skal ud og belaste dem meget med hop osv, er plastik fint nok.

Sjippetov:

Sværger også til wire med plastik om....der er noget tyngde i. Men det er vist smag og behag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share