Femme's log


Femme
 Share

Recommended Posts

Hej - og velkommen til min log.

Jeg håber at i har lyst til at læse med og meget gerne komme med kommentarer :tongue:

Lidt om om mig selv:

Køn: Kvinde

Alder: 23 somre

Vægt: 72,4kg

Fedt%: 30,3 (målt med vægt, så jeg ved godt at det ikke er helt nøjagtigt)

Jeg har en drøm om at søge ind til politiet og gør lige så snart min fysik er til det. Jeg har gået på VUC's forkursus og er rimelig godt med bogligt/skriftligt, så det er egentlig bare det fysiske der mangler. Men det kommer snart :devil:

Jeg har aldrig trænet seriøs træning, men er helt opsat på at komme til det. Jeg har både trænet i SATS/Nørrebro, FitDK/Falconer, men fik simplethen spat af alle de mennesker. Jeg var rigtig glad for holdene (specielt BodyCombat i FitDK :wub: ), men måtte virkelig være tålmodig når det kom til maskinerne/vægtene.

En ven foreslog at jeg prøvede Vestbadet i Rødovre (som er byen jeg er opvokset i) Det gjorde jeg så og tog min 17-årige dovne lillebror med og jeg var solgt. Der var stort set ingen mennesker og alt hvad jeg har brug for. Så træner du der og ser et eller andet kvindemenneske forvilde sig rundt blandt vægtene og ligne en der er undsluppet fra galeanstalten, er det sikkert bare mig :tongue: Et andet plus er en lille cykeltur på 8 km frem og tilbage.

Tilbage til formen. Tja, det er nok ikke lige den bedste, men med målrettet og hård træning skal det nok lykkes.

Svage sider er løb og de skide kropshævninger.

Jeg startede ud med lidt løb igår. Jeg har haft en del skinnebensbetændelse, som jeg også lige er nødt til at tage hensyn til :dry:

Søndag d. 7. dec

3km cykel

Løb 6 min, gå 4 min, løb 6 min. Det er så cirka mit udgangspunkt mht løb. Følte nærmest jeg var ved at dø efter de seks min og måtte koncentrere mig om at trække vejret normalt. :crazy:

5 km cykel

Mandag d. 8. dec

8 km cykel

Benchpress:

5x10@30 kg. Havde spotter på i slutningen af hvert sæt, men det behøver jeg ikke meget længere :tongue:

Så ville vi egentlig have kørt incline press, men der var optaget så det blev til

Incline DB Press istedet

5x10@7kg i hver hånd. Ikke meget, men jeg er stadig ikke særlig stabil med de frie vægte, plus temmelig smadret efter benchpress.

Pec deck flyes

5x10@15kg

Cable Crossover

4x10@10kg. Jeg havde pænt ondt i triceps efter benchpress. Lidt en blanding mellem "muskelondt" og "seneondt" hvis i forstår? :wink: Sjovt nok bare kun den ene?

Lillebror og makker trænede biceps, men det venter jeg til med imorgen. Ville egentlig have trænet triceps, men tænkte jeg nok lige måtte lade være.

Så jeg trænede lige mave i stedet.

Herefter gik turen hjem til moar, som sørgede for mad (tror det var lidt en blanding af chili con carne og kødsovs!). Efter det gik turen videre til jiu jutsu, som jeg går til et par gange om ugen. Træningen bestod af:

30 min opvarmning; løb, og en del sparketræning på pletpuder. Lige pludselig besluttede min egen fod sig for at flexe, hvilket resulterede i en ret øm storetå.

Efter det stod menuen på forsvar mod håndledsgreb. Vi øvede ikke så mange teknikker, men mere på at reagere, hvis en tager fat i ens håndled (eller begge). Så vi gik alle rundt blandt hinanden og tog på skift fat på hinanden. Så det gjaldt om at "chokere", ved enten spark eller slag et udsat sted og derefter lave lås, kast, nedtagning eller hvad man nu lige følte for.

Til sidste sluttede vi af med noget randoori, som foregår således: En person stiller sig i midten af en cirkel og så er det ellers bare de andre der går løs på vedkommende. En af gangen selvfølgelig, men alligevel så hurtigt at man når at få pulsen lidt op. Me like :bigsmile:

Derefter en 8km cykeltur hjem til Nørrebronx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share