ømhed eller skade, træningspause?


jwl
 Share

Recommended Posts

Hej alle...

Jeg søger enten bekræftelse eller lidt råd om ved følgende betragtninger.

Har i den seneste tid fået en stigende ømhed i især højre ben og nu også muligvis en mindre form for løberknæ - eller begyndende herpå. Det skyldes sandsynligvis jeg har løbet i forkerte sko, da jeg for nylig fik lavet løbetest og nye sko der skulle passe bedre til min løbestil. Kan mærke at de virker bedre, men jeg har nok forvoldt skade alligevel med de gamle sko.

Jeg har planer om at løbe CPH marathon her til foråret og er nu på et stadie hvor jeg har løbet 15km et par gange uden vanskeligheder - i hvert fald ikke konditionsmæssigt, men med ømhed i højre ben og ondt i knæet. Så jeg tænker det er vel bedre at nedsætte løbemængden nu, så jeg kan nå at komme ovenpå igen inden marathon.

Både hvad jeg selv oplever og hvad jeg har kunne læse mig til, er det primært på længere ture den slags smerter sætter ind, så vil det være en god ide i et par uger at holde sig til kortere løbedistancer? Og hvordan mærker man om man blot er almindeligt øm eller om man har en egentlig skade?

Håber det gav mening :)

Edited by jwl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share