Brug af foam roller ved løberknæ, erfaringer eller et godt link


LoneV
 Share

Recommended Posts

Hej

Lurker gennem længere tid, nu med brugernavn :bigsmile:

Er der nogen, som har god erfaring med brug af foam roller ved løberknæ, og som har lyst til at fortælle hvor tit og hvornår de bruger rolleren? Før løbetur? Efter løbetur? En lille tur hen over rullen hver aften foran fjerneren? en ordentlig rulletur én gang om ugen? Eller?

Jeg kan finde masser af beskrivelser af hvordan man gør, og også noget om effekten (blandt andet i denne artikel som jeg har set anbefalet herinde), men det skorter på mere konkrete anvisninger. Og selv om der er tale om relativ harmløs (?) massage må nogle fremgangsmåder vel være bedre end andre.

Måske skal jeg sige, at det er min mands ben der eksperimenteres med hér. Han har et løberknæ, og har stort set valgt at ignorere de ”lægeordinerede” øvelser med elastik og vippebræt til fordel for styrketræning og noget der (for mig, uden faglig viden på området) ligner strækøvelser for hoften, foreslået af en osteopat. Han har også valgt at overhøre sin kones foredrag om, at man skal gøre hvad lægen siger :wink: , men han føler sig mere motiveret for at bruge rolleren, og jeg har lovet at undersøge hvordan han bedst gør det.

Jeg har søgt her på sitet og på nettet generelt, men synes ikke jeg har fundet noget fyldestgørende svar. Hvis nogen har gode links er de også meget velkomne!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share