Diæt pauser i julen


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er på en stram kostplan, og dyrker cardio omkring en time om dagen. Men her i julen er det svært pga. de sociale situationer altid at være lige sund. Derfor tænkte jeg på om man sommetider kan overgive sig, og tage en æbleskive eller juleslik, hvis man holder øje med kalorieindtaget, og dagen efter træner ekstra, så det passer med forbrændingen?

Eller spiller der skjulte faktorer ind, som jeg ikke kender til?

Glædelig jul

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan du det!

Hvis du tæller dine kalorier og har styr på din mad, kan du jo sagtens kværne et par æbleskiver og en håndfuld pebernødder, så længe det dit samlede energiindtag den dag, bare er på et fornuftigt niveau. Med en times cardio giver du jo også plads til lidt ekstra :)

Det er kun jul én gang om året og selvom du gerne vil tabe dig, ville det være tosset at lade en diæt komme i vejen for hygge med venner og familie!

Og så går det vel også lige, hvis din kur går lidt i stå i dagene omkring og efter julen, ikke..?

Glædelig jul :)

Link to comment
Share on other sites

Hej alle,

Jeg er på en stram kostplan, og dyrker cardio omkring en time om dagen. Men her i julen er det svært pga. de sociale situationer altid at være lige sund. Derfor tænkte jeg på om man sommetider kan overgive sig, og tage en æbleskive eller juleslik, hvis man holder øje med kalorieindtaget, og dagen efter træner ekstra, så det passer med forbrændingen?

Eller spiller der skjulte faktorer ind, som jeg ikke kender til?

Glædelig jul

Berømt citat:

"Det er ikke tiden mellem jul og nytår, der er vigtig, men tiden mellem nytår og jul"

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre, lad bare vægttabet gå i stå de dage. Overlever man nok...

Men nej du kan som sådan ikke bare indtage +500 kcal den enedag og så næste dag cutte -500-1000 kcal ekstra af for at du så skal tabe dig, vil gå ud fra at det skader musklerne i længden. Hvis du vil holde samme vægttab er det meget simpelt, dyrk ½-1 times cardio ekstra om dagen. Så forbrænder du XX mere og kan tillade dig at spise det du har lyst til ekstra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share