Mass Action


franke
 Share

Recommended Posts

Met-rx fører et produkt de kalder for "mass action". Dette produkt er en kompination af creatin, HMB og TMG, og skulle efter sigende resultere i øget muskelvækst. Så er det at man spørger sig selv: Er det bare endnu et "fub" produkt, eller er det noget der virker. Er der nogen der har kendskab til dette produkt????

På forhånd tak!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke til nævnte produkt men jeg kan da fortælle dig lidt om stofferne det indeholder.

Creatin (CrP) kender du jo nok fra denne side. Kreatin findes naturligt i kroppen og ved et ekstra tilskud af stoffet øges kroppens kortvarige energilager (ATB, ADP AMP) hvilket bevirker i en større ydeevne i kortvarige præstationer. Da kreatin forbedrer den kortvarige ekplosive løfteevne medfører det også at man under styrketræning kan løfte mere, hvilket efter sigende skulle give en øget muskelhypertrofi-respons.

HMB er et affaldsprodukt fra aminosyren lecin (se evt. denne side der kort beskriver de 23 amoínosyrer http://www.medicaltestcenter.dk/aminosyrer.html)

HMB menes at øge aktiviteten for et specielt enzym der opbygger kolesterol (bruges bl.a. i opbygningen af celle-membraner) men IMO har HMB en meget begrænset virkning, da de fleste danskere i forvejen får rigeligt med Leucin i deres normale kost.

TMG (Trimethylglycin også bedre kendt som glycin-betain) er en et stof udvilket fra sukkerroer der efter sigende skulle begrænse koncentrationen af stoffet homocystein som er med til at fremme blodpropdannelse og åreforkalkning i kroppen.

TMG bruges ofte i forbindelse med folinsyre, hvor kombinationen af TMG og folinsyre fjerner homocystein effektivt fra blodplasmaet.

Egentlig synes jeg dette produkt lyder til at være en halv-spøjs kombination af stoffer der ikke umiddelbart har ret meget med styrketræning at gøre.

Kreatin er selvfølgelig altid en sikker vinder blandt kosttilskud, hvorimod de andre to stoffer til fordel kunne skiftes ud med aminosyrer IMO, hvis målet med tilskuddet er muskelhypertrofi.

Jeg vil med baggrund for dette, ikke anbefale dig at investere i produktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share