Vildt energi indtag!


fraende
 Share

Recommended Posts

Hej...

Har nu prøvet at lave en udregning af mit ligevægtsindtag..

Jeg er 20 år, 181høj og vejer omkring 76 kg.

Jeg dyrker løb 2 gange om ugen, og styrketræning 3 gange om ugen.

Jeg har nu prøvet at regne ud hvad jeg indtager om dagen, og blev en smule chokeret over det kom ud med 4281Kcal !..

Har prøvet så vidt muligt at regne den eksakte vægt ud, på de ting jeg ikke har kunnet finde ... fx vægt af rugbrød divideret med antal skiver, osv...

Har vedhæftet det som .xls , så håber der er nogen der lige vil kigge på om det er helt sindsyge udregninger jeg har lavet, eller om jeg virkelig spiser så meget ? :s.. for jeg spiser det der står i planen nemlig...

Hvis der er nogen steder den krakkelere, så skal det være ved den vægt jeg har regnet ud med... stats på de forskellige fødevarer er iorden..

(PS: Hvor mange gram olie er der i en alm. skefuld?.. den er jeg nemlig ikke sikker på, og har ingen vægt :( .. )

kostplan.xls

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke kigget dit kostexcell ud, da jeg ikke har excell på den her pc.

Men det der er mest relevant er om du tager på, taber dig eller bibeholder din nuværende vægt af din kost.

Hvis du ikke ved det, så prøv at vej dig med 7 dages mellemrum og se hvad vægten siger næste gang.

Bork

Link to comment
Share on other sites

vigtigste er at jeg ikke taber muskelmasse i min færd mog at løbe et halvmarathon til sommer..

min muskelmasse skal gerne forblive og forøges en smule, så det er en mindre vægtforøgning der skal til...

Skal lige pointeres der sluges 1 WeightGainer med carbs og protein efter hver træning også..

Link to comment
Share on other sites

vigtigste er at jeg ikke taber muskelmasse i min færd mog at løbe et halvmarathon til sommer..

min muskelmasse skal gerne forblive og forøges en smule, så det er en mindre vægtforøgning der skal til...

Skal lige pointeres der sluges 1 WeightGainer med carbs og protein efter hver træning også..

Jamen så er det ikke sværere end at du spiser efter dit postede kostplan og vejer dig efter 7 dage. Også kan du justere dit kcal indtag derefter :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm jaah... jeg kender godt til princippet ;).. men har bare aldrig målt mit eget indtag før.. og syntes over 4000kalorier er meget, min størelse taget i betragtning , hmm

Tjaaaa. Min bror på 16 år skal spise det samme, hvis ikke mere end mig for at tage på.

Min bror: 185cm, 66 kg, 16 år - stortset ingen fysisk aktivitet

Mig: 195cm, 93 kg, 18 år - styrketræner 5 gange om ugen + 15 min cardio hver gang.

Så det er meget forskelligt :)

Edited by Jbork
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share