Træne mellem skuldre bladene? Hvordan?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg så jo kampen mellem Mads Larsen og Roberte Rocco, og lagde især mærke til Larsens ryg.

Eller rettere sagt, mellem hans skuldrerblade, hvor det nærmest danner et "V" :)

Altså jeg har sådan at mine skuldreblade stikker en smule ud :( Måske er det for lidt vægt, 69kg fordelt på 184cm?

Men er der en måde man kan få trænet mellem skuldrebladene på? :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dine skulder blade stikker ud skal du primær træne Serratus anterior, da den muskel fiksere dine skulderblade ind til ryggen.

Man kan lave specifikke øvelser der rammer serratus anterior, ellers rammes musklen også når du laver bænkpres.

V musklen er den nederste del af trapezius som trænes ved row øvelser og chin ups

Link to comment
Share on other sites

vil nok også mene at en større muskelmasse ville løse en del af problemet... For at ramme ryggen med noget masse, ville jeg nok anbefale Barbell Bent Over Rows..

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...entOverRow.html

En af de absolut bedste øvelser for den del af ryggen!.. når du har styrke til det (hvis du ikke har det nu), så begynd også på chin-ups :)..

Og spis mere... et af hovedkriterierne for mere masse, er også at øge din vægt..

Link to comment
Share on other sites

Synes allerede min træning kører okay, 80 kg i squat og 55kg i bænk og 65 kg i dødløft :)

Har lige fået en "perfekt bøjet stang" op og hænge, så chin up bliver der også begyndt på nu :D

Men skal jeg bare træne det jeg plejer og så tilføje nogle chin ups og Bor i mit 3 split?`Har allerede BOR om onsdagen men kunne jo være det blev lidt bedre,

hvis jeg trænede det alle dage ;)

Link to comment
Share on other sites

Får du hjælp til teknikken?

Altså jeg har tit set på om det er teknikken det er galt med, nej, det er det ikke :) Tja, jeg får ikke hjælp af nogen, men ser en del videoer, hvis det er okay, hvordan man dødløfter, squat, BOR osv:)

- Håber det er iorden :)

Altså, jeg har fundet ud af at Squat er 80kg maks lige nu, dødløfter kun 65kg, skal snart prøve højere, vil tror jeg sagtens kan tage 75 kg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja, jeg så jo kampen mellem Mads Larsen og Roberte Rocco, og lagde især mærke til Larsens ryg.

Eller rettere sagt, mellem hans skuldrerblade, hvor det nærmest danner et "V" :)

Altså jeg har sådan at mine skuldreblade stikker en smule ud :( Måske er det for lidt vægt, 69kg fordelt på 184cm?

Men er der en måde man kan få trænet mellem skuldrebladene på? :)

Hej Troels

Du skal prøve at implementere Rhomboideus mere i din normale ryg-rutiner ... Dette kan gøres ved at fokusere på at du aktivt samler skulderbladene når du er fuldt kontraheret i øvelser som eksempelvis Row-øvelser

Jeg mener, at Rhomboideus har endnu mere at sige når det kommer til den rygmæssige statur og "englevinger" som man kalder det du har; end Seratus Anterior har

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share