Diætrestriktion


-Elvirus-
 Share

Recommended Posts

Synd der ikke står noget om hvor langt ned i kalorier man skal for at det virker.

men så igen...

" Teknikken hedder diætrestriktion og har samme positive effekt som fysisk motion og metal motion med kryds og tværs og sudoku"

Siger han ikke at man bare kan træne i stedet for ? Det er da lidt nemmere.

(og så lige løse en soduko eller to når man holder pause mellem intervallerne eller bænkpressen :cool: )

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. har du ikke spist hele dagen, er din hjerne altså heller ikke særlig tændt..

For mig ligner det mest af alt en bangdang til den tendens af at folk de generelt spiser for meget..

Jeg tolker ikke andet ud af den, end at man skal sørge for at spise ofte (selvom han ikke siger det godt nok), og ikke for store portioner ad gangen..

Er det ikke blot det han faktisk siger..

Det med at man føler sig dvask efter at have overspist i and, kartofler og brun sovs kender vi vidst allesammen følelsen af, og ved hvilken effekt den har på vores energi..

Don't get the news factor..

Link to comment
Share on other sites

Min klare fornemmelse er klart at det virker!

De 4-5 måneder jeg plejer at være på diæt er ensbetydende med mere overskud, flere vågne timer og en årvågenhed som ikke kan sammenlignes med den på alm. kost....

... jeg har altid tilskrevet det den tendens at hvis du sulter vil din krop automatisk gear'e op for bevistheden så du lettere kan komme ud og "søge/fange mad" .... en eller anden form for primitiv mekanisme!

Det ses tydeligt afspejlet i eks. mine eksamensresultater som altid ligger omkring 85-90% korrekt svar under diæt kontra den mere dovne periode i området 70-75%... meget sjovt egentligt!

Link to comment
Share on other sites

Men hvor meget mindre skal man spise? ...og hvor længe kan man i givet fald regne med at leve så?

Jeg tror at du har misforstået noget, eller ikke læst ordentlig...

Er i øvrigt helt enig med Norah, har også altid præsteret bedre under kalorierestriktion end når jeg må spise hvad jeg har lyst til. Har heller aldrig forstået alle dem som tager mad med ind på eksamen. Jeg er hellere en anelse sulten og kører lortet igennem så jeg hurtigt kan komme ud igen.

Link to comment
Share on other sites

Doseringen kan aldrig gives som et eksakt kcal tal, da det er afhængigt af dit næringsbehov i en given situation og dette kan svinge meget.

Sulten er hos langt de fleste den bedste indikator af dette.

Der står ingen steder man skal sulte sig, der står bare man ikke skal spise sig prop mæt for at holde sin mentale formåen på toppen.

Der er intet ekstremt eved rådenen eller den potentielle anvendelse af disse opdagelser (der forøvrigt er gamle).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share