Lovlige kosttillskud i Sverige


KristianS
 Share

Recommended Posts

Hej drenge pg eventuele piger.

Regner med at tage på indkøbs tur på den anden side af Sundet på mandag... I skulle vel ikke vide et godt sted hvor de sælge noget billigt whey protein og kreatin? Er det bare at finde en sportsmaster eller er der specielle matas lignende butikker som kan anbefales.

Håber på hurtig respons.

Link to comment
Share on other sites

Jens Andersen...hvis det er MIG du snakker om så jeg referere overhovdet ikke til doping, tværtimod!! Jeg har bare læst et sted herinde at LOVLIGE KOSTTILSKUD som protein, kreatin og lign. er væsentligt billigere på den anden side af Sundet. Har overhovdet intet med doping at gøre!!!!

Tak

(Redigeret af KristianS ved 11:22 pm på Juli 22, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jens Andersen-->>

Jeg tror desværre du har fået noget "galt" i halsen... HMB, L-glutamin er bestemt ikke doping, men er kosttilskud som bl.a. hjælper til med at forbedre din protein-systese i din krop..... Dertil skal lige nævnes at det selvfølgelig er lovligt at købe produkterne herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Ja selvfølgelig,  jeg så blot lige ordene ulovligt i DK

Min yderst ukorrekte post er nu blevet fjernet.

HMB er en del af aminosyren leucin der virker anti-katabolsk (anti-msukelnedbrydende) hvorved både muskelstyrken øges samtidig med at evt. støttemuskler også styrkes.

L-Glutamin er en aminosyre, der findes i bl.a. hvedekerner og sojaproteiner. Aminosyren findes hovedsagligt i hjernen men indtages den kunstigt kan den bl.a. beskytte mod alkohols katabolske virkning samt behandle mavesår o.l.

L-glutamin bruges også imod skizofreni epilepsi samt andre ikke-somatiske sindssygdomme (psykoser.)

I hensigt til styrketræning bruges den som CyberC til at forbedre proteins-syntese (større optagelse af proteiner mindre nedbrydning)

Undskylder endnu en gang for min fejlagtige post.

Link to comment
Share on other sites

Tjaeh nu er fysiologi jo ikke min eneste interesse...

Da CyberC havde gjort mig til skamme blev jeg jo nød til at genopfriske min viden om de to pågældende stoffer, og da jeg gennem lang tid har studeret psykologi syntes jeg også at jeg havde læst om L-glutamin og glutaminsyres virkning på hjernen.

Som jeg skrev i tidligere post er L-glutamin en aminosyre der hovedsaligt findes i hjernen, sammen med de tre aromatiske essentielle aminosyrer Tryptofan, Fenylalanine (phenylalanine) og tyrosin.

Disse fire aminosyrer er de første aminosyrer der er bevist at have en direkte inflydelse på neurotransmitteren serontin (vigtig neurotransmitter indenfor den kognitive psykologi samt den orthomolekylære psykiatri)

Nå hvad har det så at gøre med Skizofreni?

Jo,  aminosyren tryptofan omdannes ikke kun til serontin men også til niacin (B3 vitamin) og pyridoxin (B6 vitamin)

Mangler kroppen tryptofan (men også l-glutamin) mangler den derfor også niacin, denne dødelige mangel på B3 vitamin kommer til udtryk i sygdommen pellagra.

Man har senere fundet ud af at skizofreni-patienter har en ekstrem mangel på niacin og pyridoxin og at man derfor kan behandle skizofreni med ovennævnte aminosyrer det er derfra l-glutamin kommer ind i behandlingen.

Anyway behandlingen med Tryptofan bruges ikke længere da en masse folk er døde af det, derimod bruges l-glutamin og samt niacin/pyridoxin tilskud stadigt til skizofreni patienter, men nu også i piller mod søvnløshed og "lykke-piller"

Dog skal man ikke indtage l-glutamin i håb om at blive mere lykkelig - sådanne mediciner virker kun når man blander hydroxytryptofan, L-tyrosin samt pyridoxin sammen.

Kilder:

Anders Madsen: "Kognition og Neuropsykologi"

Med Venlig Hilsen

(Redigeret af Jens Andersen ved 5:43 pm på Juli 24, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu kom jeg jo lidt for sent tilbage i forumet til at læse Jens Andersens svar, så jeg må lige gætte lidt, jeg skrev at det var ulovligt at SÆLGE i DK, ikke at købe, at man så sagtens kan købe det i DK alligevel, er en helt anden diskussion.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål!

Kosttilskud er billigere i Sverige, vi har handlet i Malmø - lige når man kommer ind på gågaden ligger der Matas-ligende butikker, hvor man kan købe alt fra vitaminer med ekstra høj dosis til proteinpulver. De har en del produkter og der er i hvert tilfælde en del at spare i forhold til de gænse priser herhjemme - specielt priserne i træningscentre.

Så hvis du ikke lige kender en som sælger proteinpulver sort eller som har taget en masse hjem billigt, så er der helt klart en del at spare ved at tage til Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge hos Maximuscle i Malmø. de ligger i en gade der hedder Spångaten. De har alt i kosttilskud, tøj osv. De forhandler også det de kalder ABF (advanced bodybuilding formula) som er prohormoner, testkick osv. disse produkter er dog ikke lovlige i Danmark.

Jeg kan anbefale Maximuscles kosttilskud der hedder cyclone, det er et kanonprodukt !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share