Triceps med reb.


J Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Når jeg kører triceps med reb i wire ligger jeg på mine knæ så reb og wire er stort set lodret , jeg har set en del der tager en øvelse hvor de har ryggen til stativet og kører rebet over hovedet. Hvad er forskellen på disse 2 øvelser? Håber mine forklaring dur ellers må i råbe højt .

Den med ryggen til stativet er fordi de er bange for at blive pullet i røven af tilfældigt forbipasserende homosexuelle bøller. Det er nok den helt store forskel!

Link to comment
Share on other sites

Det er begge gode triceps isolationsøvelser og der kommer næppe den store forskel på dine arme afhængig af om du træner den ene eller den anden. Personligt synes jeg det er rart at have forskellige øvelser at benytte i sin træning og jeg træner selv dem begge to dog ikke nødvendigvis hver gang jeg træner triceps.

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

når du træner triceps med armene over hovedt, vil du primær ramme mere det lange hoved (triceps carput longum) som hæfter på scapula, dvs indersiden af triceps

Ville det ikke være mere korrekt at sige, at man tilgodeser triceps caput longum kontraktion, i form at det stræk man udsætter det for når man fører armen over hovedet?

Man rammer det nødvendigvis ikke bedre - eksempelvis hvis man suppinerer håndleddet under udførelse

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kører triceps med reb i wire ligger jeg på mine knæ så reb og wire er stort set lodret , jeg har set en del der tager en øvelse hvor de har ryggen til stativet og kører rebet over hovedet. Hvad er forskellen på disse 2 øvelser? Håber mine forklaring dur ellers må i råbe højt .

Den helt konkrete forskel, uden omsvøb er:

Triceps med reb i wire (stående eller på knæ)

Påvirker det laterale hoved af triceps mere intenst, end ved udførsel med lige stang (det stykke på ydersiden af armen)

Triceps med reb i wire (foroverbøjet med rebet over hovedet)

Grundet det stræk du udsætter det lange hoved for når du fører armen over hovedet, tilgodeser du dets kontraktion i øvelsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share