Romaskine til styrketræning


cmadsen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har overvejet at investerer i en romaskine, jeg har i forvejen en motionscykel som jeg bruger en del til cardiotræning, udover den daglige tur frem og tilbage til arbejde. Til dagligt kører jeg ca 12 km ude i den virkelige verden, men nu overvejer jeg at skifte til en anden træningsform herhjemme, og der har jeg kigget på en romaskine, da man skulle få en masse muskelgrupper med i træningen, mit spørgsmål er om man kan bruge det som en form for styrketræning? Eller giver det utroligt lidt? Tanken var at jeg kunne få noget cardiotræning, og kunne skære lidt ned på styrketræningen.

Mht styrketræning så er jeg ikke interesseret i at blive voldsom stor, men ville da gerne have sådan nogenlunde muskler(altså jeg ville helst ikke ende med en cykelrytter krop).

Derfor ville det være en dum ide at satse på en romaskine i stedet for træning med motionscykel plus vægte?

Link to comment
Share on other sites

Romaskinen er en særdeles god Cardio maskine, MEN kan ikke råde dig til at benytte den som alternativ til din styrketræning.

Du skal huske på, at hvis man har noget som helst ønske om øgning af tværsnittet på muskulaturen, så skal der kraftig nok stimuli til, at du opnår en ruptur i muskelfibrene...

- hvis modstanden på de øvelser du laver, er så lav at du kan foretage +20 gentagelser (hvilket det er på en romaskine), så er vil du opleve et minimum af hypertrofi (muskelvækst).

Hvis jeg var dig, så ville jeg uden tvivl investere i en romaskine - og stadig kombinere det hele med din styrketræning - du cykler jo alligevel 12 km om dagen, så jeg ser da ingen grund til at du skal fortsætte med det når du kommer hjem... Ønsker du stor reduecring af dit aktuelle kalorietal på den pågældende dag, ville jeg dog stadig beholde cyklen, da romaskinen godt kan blive rigtig hård, ganske hurtigt inde i træningspasset...

Så klø på med din cardio, så du ryger så langt ned i fedtprocent som muligt og sørg for at du spiser rigtigt - så vil du også opleve at se mere muskuløs ud, pga den øgede mukseldefenition...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share