Strukturering af Ross/naked warrior program


JoeA
 Share

Recommended Posts

Hey there

Jeg sidder lige nu i Singapore og rejser i morgen aften til Malaysia. Landet ligger sådan at jeg det næste halve år skal rejse rundt i Asien med rygsæk på. Det bliver selvfølgelig super fedt, men medfører også at jeg ikke får adgang til noget træningsudstyr af betydning, det skal dog ikke afholde mig fra at vende hjem stærkere og i bedre form end nogen sinde før. Der findes jo heldigvis massere af fremragende træning med kroppen alene, og jeg har besluttet at følge et par af de systemer/folk jeg synes er aller bedst. Da jeg engang i april skal træne en måned i et Thaiboxing gym i nordthailand, Legacy Gym, er det det træningen skal stræbe frem imod. De løber hver eneste morgen, det kan man synes om havd man vil, men det kræver at løbeformen ihvertfald er i orden. Derudover skal jeg selvfølgelig heslt ikke gasse ud under sparring og slå og sparke så det kan ærkes af de andre. Som det står i overskriften er den primære inspiration Ross Enamait og Pavel. Jeg vil grovinddele de øvelser/workouts jeg har tænkt mig at lave lidt a la den måde Ross har gjort det på i hans 50 dages program, og så shuffle derimellem:

1. Running/sprints

2. Strength(GTG?)

3. Metcon/gpp

4. Core

5. Skygge boksning for at holde teknik ved lige( kunne fx lægges ind som opvarmning for en metcon)

Selvfølgelig er der nogle overlap, men det gør jo ikke noget. Da jeg har massere tid er tanken at træne hver eneste dag og så tage en rest dag når jeg føler jeg har brug for det. Selvfølgelig er vil der nogle gange være aktiviteter der gør indhug i træningen, men det er meningen at den bare gøres lettere når jeg fx. er ude at trecke, på kajaktur, snorkeltur eller helrejsedage. Skal blandt andet op på toppen af hende her, Mount Kinabulu, på Borneo.

Det primære spørgsmål jeg har er hvordan GTG kommer til at påvirke resten?

Det vil nok primært være (partial)one arm pushups, pistols og så pullups hvis jeg kan finde steder at tage dem. Jeg har aldrg selv fået kørt GTG over en længere periode, og selvfølgelig er tanken jo netop at man er fuldt restitueret til hvet sæt, men hober det sig alligevel ikke op over en hel dag?

Og hvad omvendt er hvis man lige har kørt en metcon hvor stængerne, ryger ideen med GTG så ikke lidt.

Og er der nogen gode øvelser for bagkæden med BW only? Håber at kunne finde nogle træstammer og adre tunge ting at bære rundt på, cleane og zerchersquatte etc. undervejs, men det kan jeg jo nok ikke regne med.

Oh well ved godt jeg ikke er så præcis i hvad jeg søger, men fyr løs med gode råd og kritik hvis i har prøvet kræfter med lignende ting i jeres egen træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share