Marathon


poulsen2009
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har besluttet mig for at ville løbe en marathon i maj måned. Jeg er dog lidt usikker på hvordan jeg mest hensigtsmæssigt træner op til dette. Jeg spiller fodbold 4 gange om ugen, så min grundform er relativ god. men med træning fire gange om ugen, studie og studiejob, har jeg ikke tid til at gennemføre et optimalt optræningsprogram. jeg har faktisk kun mulighed for at løbetræne hver søndag (altså udover det vi måtte løbetræne i forbindelse med fodbold). Er det helt urealistisk, - med løbetræning en gang om ugen, - at tro at jeg ville kune gennemføre en marathon?? og hvordan foreslås det at jeg træner hvis jeg nu kan løbetræne en gang om ugen??

Mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Hvis du bor i København har du mulighed for at træne med Sparta (løbeklub, dem der arrangere Kbh. marathon) om søndagen. De træner til marathon om søndagen og mødes ved Gunnar nu Hansens plads på østerbro. Du kan læse mere på deres hjemmeside.

Jeg mener godt du kan gennemføre et marathon på baggrund af din træning. Problemet er ikke at gennemføre et marathon men om det bliver gennemført LØBENDE!

Har du ambitioner om at løbe hele vejen skal du løbetræne 4-5 gange om ugen. Du bør som sagt have en længere tur om ugen. Du kan passende løbe lidt længere opvarmning før fodbold, du kan jo møde op lidt før og løbe 5-10 km inden i begynder opvarmningen. Husk at passe på ikke at løbe for hurtigt når du trapper antallet af km op. Hold fokus på øgningen af km og vent lidt med tempoet også når du løber med dine fodboldvenner.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share