Umotiveret smerte i knæet


orhhh
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet op til, og gennemført Berlin marathon i september '08, og herefter faldt min motivation for at holde mig i gang med løb en hel del, men har dog løbet en gang hver anden uge eller der omkring.

Nu vil jeg imidlertid gerne tilbage i form med henblik på marathonløb igen, men når jeg er ude og løbe føles det som om jeg har fået et vrid i knæet? I løbet af en ganske almindelig dag kan jeg til tider også have den fornemmelse i knæet.

Er det en form for overbelastningsskade der manifesterer sig så sent?

Jeg løber på samme underlag som jeg altid har gjort, og skoene jeg bruger er de samme som tog mig igennem træningsperioden op til, og selve Berlin marathon.

Skal jeg bare holde mig i ro et stykke tid endnu, skal jeg smutte til læge?

Mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Er det en form for overbelastningsskade der manifesterer sig så sent?

Jeg løber på samme underlag som jeg altid har gjort, og skoene jeg bruger er de samme som tog mig igennem træningsperioden op til, og selve Berlin marathon.

Hvor langt løber du hver anden uge? Løbesko har ca. 1000km i sig, derefter formindskes "støddæmpning" , men er det under bestemte bevægelser at smerten viser eller er det tilfældigt?

Synes ikke det lyder som en overbelastningsskade, da du har løbet hver anden uge, men hvis du har skruet op for belastningen samt km, vil jeg ikke udelukke det..

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar :)

Jeg løber kun småture på 5 km for tiden - eller dvs, jeg er helt holdt op nu, indtil jeg finder ud af hvad det er der sker...

Du taler om støddæmpning, men smerten forekommer mere som om der er sket et vrid af en art? De første 2-3 km er der intet og alt går fint, men så begynder det at gøre ondt.

Jeg har løbet et par gange hvor jeg bare har ignoreret det, indtil jeg helt måtte stoppe. De gange sad smerten der stadig dagen efter =/

Link to comment
Share on other sites

Hmm, synes du skal søge læge eller fys.

Vrid i knæet og deslige kan være utrolig svære at sætte en præcis årsag på hvis ikke man står med patienten i hænderne, derudover er det meget forskelligt hvordan den enkelte føler sin smerte.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share