Problemer med led


Mattis
 Share

Recommended Posts

Jeg har i øjeblikket store problemer med stort set alle led i min krop, det gælder ankler, håndled, albuer, lænd og specielt mine knæ. Jeg har stort set ikke dyrket nogen form for sport eller motion de sidste 5 år, ud over lidt tennis med vennerne og en sjælden løbe eller cykeltur. Jeg har gået i skole og de sidste par år har jeg arbejdet, hvor jeg mer eller mindre har sat stille og foran en computer hele tiden. Jeg er 21 år gammel og er meget normal af bygning, jeg er lige holdt op med at ryge for et par uger siden og spiser normal og variet kost. Om 3 uger skal jeg begynde i militæret og jeg synes det var på tide at begynde at gøre lidt ved min kondition/form ( jeg ved godt at det er lige på det sidste :) )

Problemet er at alle mine led føles som om de er helt ødelagte, mine håndled siger f.eks. høje knæklyde hvis jeg bevæger dem i en cirkel eller hvis jeg bøjer i knæene og alle mine led gør tit en smule ondt hvis jeg bevæger mig for hurtigt eller bruger dem i længere tid. De sidste par uger har jeg løbet/gået nogle ture på ca. 4-5 km. men den anden dag nåede jeg ikke længere end 100 meter før mit ene knæ gjorde så ondt at jeg blev nødt til at gå hele vejen, hvis jeg startede med at løbe var det ligesom om der blev stukket en kniv ind under mit knæ. Hvis jeg ikke kan løbe kommer jeg ik i bedre kondi, så det er lidt noget skidt i øjebikket.

Tror i det er fordi jeg ikke har brugt mine led ordentligt i flere år at jeg har problemer nu eller er det en form for en sygdom jeg har fået af at bruge dem alt for lidt? Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kommer over smerterne så jeg kan komme i gang med at motionere igen? Det ser rimlig skidt ud med økonomien i øjeblikket, så jeg har ikke rigtig mulighed for at gå til fysioterapeut eller lign. inden jeg skal i militæret, men det ville også være skidt hvis jeg kommer ind og bliver kaseret.

Håber der er nogen der kan hjælpe med mine spørgsmål. På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share