HST træning alene.


ja197777
 Share

Recommended Posts

Til din max test er det meget godt at have en hjælper ved hånden.

Til det daglige program ser jeg ikke en nødvendighed i at have en hjælper. Man når jo først max den sidste dag, og max skal jo være efter hvad man lige akkurat kan klare at løfte selv.

Du kan i øvrigt indstille progressionsprocenten hvis du finder standardindstillingen for hård.

I øvrigt er det en god ide lige at have trænet kroppen i gennem en måneds tid før du går i gang, mest fordi programmet er et 8 ugers program, hvilket vil sige at som utrænet vil dit program ikke holde særligt længe da det du løftede i maxtesten slet ikke vil være nok længere. Og selv med dette kan du være rimeligt sikker på at det rykker sig en del første gang. Altså hvis du mere eller mindre lige er gået i gang.

Til sidst ville jeg anbefale dig at træne alle de kendte flerledsøvelser såsom dødløft, squat og chinups.

Link to comment
Share on other sites

Til det daglige program ser jeg ikke en nødvendighed i at have en hjælper. Man når jo først max den sidste dag, og max skal jo være efter hvad man lige akkurat kan klare at løfte selv.

Er selv lige startet på HST.

Jeg har forstået det sådan, at man bygger op til sit 15 rep max i første cyklus, men hvad så derefter? Tror også det er dette spørgsmål, der evt. skaber forvirringen hos ja197777. Laver man en ny max-test i begyndelsen af hver eneste cyklus - eller skubber man bare sin max vægt op, til hver træning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale at man bruger en uge (altså tre træninger) inden man starter på de 15 RM, til at finde ud af hvor meget man kan ta i henholdsvis 15, 10 og 5 RM, skriver det ind i exel programmet og så regner den ud..

Jeg er også lige startet på HST og træner det også ofte alene. Synes det går fint, men kunne forestille mig at det ville være en fordel at være to når man når ned på de 5 RM..

Vis du vil køre excentrisk i uge 7-8 er det dog nødvendigt med en makker..

- Kasper

Link to comment
Share on other sites

Ja det med makker i den sidste cyklus hvis du kører exentrisk er sf nødvendigt. Og mht. hvad du gør efter du når max i 15 gentagelser, så begynder du jo bare på den letteste dag i den næste cyklus med 10 gentagelser. Jeg har ingen problemer med at køre alene i nogen af cyklerne.

En anden og ret vigtig ting skulle man mene er, at HST er jo lavet for muskelvækst og til det er det ligeså vigtigt at få kosten i orden. Sørg for at få den rigtige mængde mad for at kunne give kroppen noget at vokse af, og det skal sf være den rigtige sammenhæng af energiindhold. Men det kan du læse meget mere om herinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share