Rensning af vand?


TCO
 Share

Recommended Posts

Vi er nogle gutter der satser på at tage en tur til sverige og leve ude i det fri en uges tid. :smile:

Et par af dem har været på en sådanne tur før, og der har de været på nogle vandreture ind til nærmeste by for at købe vand.

Her kommer jeg så til at tænke på vandrensere. Kender ikke noget til dem, men det kunne da øge overlevelsesaspektet lidt på turen. :cool:

Hvilke muligheder er der for at drikke på sådan en tur, vi satser på at slå telte op nær en sø et sted, men er endnu ikke fastlagt. Kan man bare finde løbende vand, eller skal man til at give 900 kr for en vandrenser? ALT info er much appreciated.

Link to comment
Share on other sites

De gange jeg har været på tur i sverige, har vi altså bare drukken vandet fra søen. Men de søer er også enorm storer, så kan ikke lige frem kaldes stillestående vand.

Ellers købe nogle tabelletter. De koster ikke så meget igen, vandet smager bare ikke så godt bagefter

Link to comment
Share on other sites

Vil umiddelbart ogsaa sagtens mene i kan drikke vandet fraa soen, maaske en flod hvis i kan finde det? Ellers virker iod -tabletter fint, har jeg lige brugt her i malaysia, giver dog en lidt kedelig eftersmag

Edited by JoeA
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det plejer at være et problem at finde rindende vand i Sverige og søvand kan jo godt drikkes, men tag iod tabletter med for en sikkerheds skyld. Og husk store vandflasker til alle hvis i skal gå en dags tid mellem vandstederne, man bruger meget vand til madlavning, drikkelse, børste tænder osv. 1,5 liter per person får man hurtigt brugt.

God tur.

PS ærgeligt man ikke kan købe LifeStraw endnu, genialt design! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene so far :smile:

Hvad med at koge vandet? Vil det gøre det drikkebart?

Ang. de LifeStraws, så er turen først til sommer, så hvem ved om de er kommet til den tid. Man må da antage at de må været produceret med henblik på at holde priserne nede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share