Max. dage med Kalorie underskud?


Chronus
 Share

Recommended Posts

Med et energiunderskud på 20 % vil du formentligt tabe dig lidt mere end et ½ kg om ugen. Dette er måske en anelse for meget. Men holder du dig til et ½ kg's vægttab om ugen har du ingen problemer med at tabe dig i længere tid ad gangen. Du vil (hvis du træner samtidigt) sikkert ikke komme til at tabe muskelmasse overhovedet og dit stofskifte vil ikke gå i "sulte-mode".

Link to comment
Share on other sites

I interviewet med Lyle McDonald som jeg linkede til i en seperat tråd, nævner han undersøgelser (så vidt jeg husker) hvor de kom frem til et kalorieunderskud ikke bør være på mere end 10-20%, hvilket ville bevirke det næsten udelukkende er fedt der tabes. Bliver kalorieunderskuddet mere significant, vil marginalen i stor udstrækning gå ud over muskelmassen... men prøv at bladre gennem interviewet - mener det er der jeg har læst det. (eller også har det været den anden dag på pubmed :) )

Link to comment
Share on other sites

Ved diæter hvor du er i kalorieunderskud over en uge, falder dit leptin niveau, hvilket igen medvirker at dit vægttab bliver mindre (din krop nedjusterer dens energibehov). Men igen, det står ganske godt formuleret i artiklen der er linket til, samt i denne artikel står der mere detaljeret om leptin... fantastisk information.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share