Vægt><styrke


Kaka
 Share

Recommended Posts

Hej folk. Jeg er lidt ked af jeg skal pine jer med spørgsmål I har hørt før om og om igen... men bliver simpelthen nødt til det.

Jeg har trænet sådan halvseriøst i 2 måneder nu. Jeg har ikke været bevidst om at man systematisk skal cutte eller bulke før nu. Jeg kan når jeg bøjer mig lidt forover tage et greb i det overskydende fedt på maven, jeg har faktisk målt det i dag og det var ca. 11-12 cm. i højden hvis I forstår?

Situationen er den at jeg i løbet af træningstiden har fået mere markante arme, bryst osv. og maven er blevet lidt mindre.

Det jeg ikke fatter er at der mange mener at man ikke forbrænder noget fedt, sænker sin fedtprocent medmindre man er i kalorieunderskud - og når man er i kalorieunderskud kan man ikke få større muskler? Hvordan har jeg så tabt mig og samtidig blevet markeret, omend ikke meget?

Bør jeg stoppe med vægttræningen og smide al fedtet først - det jeg tænker er nemlig om begyndergainsne går til spilde hvis jeg allerede vil bulke nu og så alligevel cutter senere? Når jeg så skal til at øge muskelmasse så vil begyndergainsne være opbrugt?

Jeg skal nok lade være med at forstyrre jer med træningsprogrammer og kost osv osv. men vil gerne vide om jeg bare kan blive ved med at træne som jeg gør og så langsomt smide fedtet og dermed også langsomt opbygge muskler? Hvis nej hvad skal jeg så gøre? Vil gerne være stor men ikke bodybuilder stor eller noget bare markeret med lidt masse :D

På forhånd tak - håber I forstod de dumme spg.!

Link to comment
Share on other sites

Fortsæt du bare roligt med at styrketræne,selv om du vil tabe dig.

Muskler forbrænder nemlig flere kalorie end fedt,og gør at din efterforbrænding bliver større.

Det er korrekt at du ikke kan opbygge meget store muskler,når du er i kalorieunderskud,men der vil altid ske noget med musklen,når du udsætter den for en belastning,som man gør under styrketræning.

Det man bare skal have i baghovdet,er at vægttabet meget vel kan gå noget langsommere end det ellers ville gøre,netop fordi musklerne bliver større.

Det har jeg personligt kunne se på min vægt.

Link to comment
Share on other sites

Der er nu heller ikke der siger man nødvendigvis skal bulke eller cutte for at få resultater, det er en halvgammel myte efterhånden. Hvis jeg var dig ville jeg ligge i moderat underskud så du taber dig ca 4-500 gram om ugen og så sørge for at få nogle proteiner og kulhydrater umiddelbart efter træning.

:smile:

Iøvrigt en interessant måde du har målt din mave på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share