I denne mørke tid...


DR2
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes det er ret svært at finde et tidspunkt at løbe på her om vinteren. Jeg er kvinde, bor i København og er ikke vild med at løbe alene rundt efter mørkets frembrud. Da der både er mørkt før og efter jeg kommer hjem fra arbejde er det vanskeligt at finde et tidspunkt at løbe på. Er der nogen der kender til denne problematik? Hvad gør I? Hvor løber I? Jeg kunne selvfølgelig finde mig en løbemakker, men løbetræner bla. på grund af den frihed det giver at kunne træne når jeg vil. Lad mig høre fra jer! ;)

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste har samme problem med at hun ikke har lyst til at løbe når det er mørkt. Så hun tager i Form og Fitness og løber på deres løbebånd istedet. Har overvejet om jeg skulle give mig lidt og løbe lidt med hende efter mørkets frembrud, men er ikke meget for at være 'under tøflen' :)

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Sådan der Watts. Men du vil ikke være den første til at bukke under for presset... bare se på Thomas J - han er snart blevet til en cardiofreak (selv hævder han det er en del af hans GPP - men han løb også før WSB ;) )...

DR2: Du kan måske finde en herinde fra som har lyst til at løbe med dig :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder nærmest af at løbe når det er mørkt (sommer som vinter).....

Men hvis det alligevel er svært at komme ud, så bruger jeg et lille kunstgreb: Bare tag hele løbegearet på (Det er jo ikke så svært). Når jeg så først står med hele gearet og ser fjollet ud i det sorte Newline tricot, er der jo ligesom ingen vej tilbage, med æren i behold.... :rolleyes:

DR2 >> Er der virkelig så mange skumle mænd i KBH efter mørkets frembrud?

Nu løber jeg selv primært på landet, hvor det er rigtig fucking mørkt og mennesketomt så jeg møder yderst sjældent nogen.

Men hvis det er de tanker (om skræmme-bøh-mænd) der plager mig, så kan jeg da trøste mig med, at jeg sandsynligvis er den sygeste stodder på vejen :devil:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvis man løber et sted, hvor der er lys og en del andre mennesker, eller et sted, hvor der er fuldstændig øde, er risikoen minimeret til næsten ingenting.

Evt. find en løbemakker.

Det er jo ligefør, det er farligere at løbe, hvor der er mennesker, det er jo set, at de bare står og ser på folk, der bliver slået til lirekasse. ;)

Statistisk er det nok mere farligt at løbe i mørke på landet end i byen. De der småberussede fartgalninge som Sorttis, ser jo ikke Ole Bent i sort trikot, der tonser afsted på den hvide linje i vejkanten. ;)

Hende Pia K. sælger pebersprays, de kan om ikke andet hjælpe på tryghedsfølelsen. Det var tider dengang, det var nok at rende rundt med de, der orange overfaldsalarmer om håndleddet.

"Undskyld, ved du hvad klokken er?"

"*snap*, *uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*"

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share