Fit-balls


Edior
 Share

Recommended Posts

Jeg er i mit træningscenter begyndt at lege med en såkaldt fit-ball (stor hoppebold), som er genial at bruge når der skal laves f.eks mavebøjninger. Jeg har været rundt i flere sports-butikker for at købe en (så jeg også kan lege derhjemme), men desværre kan jeg ikke finde et sted hvor de sælges.

Er der nogle der har kendskab til en butik (evt. på nettet) der sælger disse bolde, og hvor meget skal jeg ca. regne med at betale for en?

Edited by Edior
Link to comment
Share on other sites

Nu virkede siden og de koster fra 299,- til 499,-. Grunden til at du ikke kunne finde dem under søgeordet "fitballs" er sandsynligvis at de oftere går under betegnelsen "swiss balls". Jeg regner med at det er de samme vi snakker om. Vil du have noget mere viden om disse bolde kan du også forsøge at søge på "Paul Chek" som er en guru inden for dette område

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger swiss ball's til daglig, min erfaring er at boldene af mærket Togu er af meget ringe kvalitet, de passer ikke i størrelserne, bliver deforme, både over tid, men også når man træner på den og så går luften hurtiger ud. Boldene af mærket Dura-ball pro (paul Chek's bolde) er derimod af superkvali, de holder formen perfekt og passer i str. på cencimeteren. De er klart den dyere pris værd. (jeg har ingen økonomisk interesse i boldene).

På maxim. dk kan du også læse om, og tilmelde dig Paul Chek seminare, bla. om swiss ball træning, dem kan jeg meget varmt anbefale! han kommer til DK igen til Maj og holder seminar omkring rygtræning.

Mvh. ATJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share