Spiser jeg for lidt? Beregning af kalorieindtag - motion


Nordiskmand
 Share

Recommended Posts

Hej Alle sammen

har læst mig igennem tonsvis af artikler for at finde ud af noget om, hvordan eller hvor der er værktøjer til at styre det. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg spiser for lidt eller forkert. Mine nuværende data.

Alder: 2 år

Højde 190 cm

Vægt: 106 kg

Kropsbygning: Robust.

Desuden lider jeg af en form for gigt, som medfører at jeg ikke har så mange motionsformer at ty til. Lige nu træner jeg på et ryghold hos min fysioterapuet. Mine udsigter er at kunne starte på lavblus i fitness center sidst i marts.

Jeg spiser hver dag, stort set identisk kan man sige...Desværre får jeg ikke spist alt det jeg gerne vil nå altid.

Morgenmad(6-8): Havregryn m. skummmetmælk og lidt sukker

Formiddag (9-12): et stykke frugt af en art.

Middagsmad(11-13): 150-200 g gulerødder, 2-4 skiver rugbrød(små skiver), leverpostej ellers fedtfattigt pålæg.

Eftermiddag: (13-15): Bolle m. leverpostej...eller et eller andet fedtfattigt pålæg.+ et styk frugt.

Aftensmad(17-19): Masser af grøntsager og en eller anden form for kylling etc.

Vil tro jeg drikker mellem 1-2 liter vand om dagen.

Af træning cykler jeg 1 time 3 gange om ugen på min enkelstarts træner...20 min moderat tempo...5 min hårdbelastning...1 min "rul" 20 min moderat tempo...det gentages til ca. 1 time. Udover det laver jeg 2x ca. 1 time intensive øvelser hos fysioterapeuten som for svedet frem...så en smule giver det.

Fremtidige planer: Starte til spinning eller lave kardio i fitness center.

Alt dette forsøges at medføre et vægttab...har specielt problemer med mave og baller.

Hvad siger i til denne smøre? Kan jeg gøre andet eller gøre noget anderledes?

Håber i gider hjælpe

Hilsen Nordiskmand.

Edited by Nordiskmand
Link to comment
Share on other sites

Morgenmad(6-8): Havregryn m. skummmetmælk og lidt sukker

Formiddag (9-12): et stykke frugt af en art.

Middagsmad(11-13): 150-200 g gulerødder, 2-4 skiver rugbrød(små skiver), leverpostej ellers fedtfattigt pålæg.

Eftermiddag: (13-15): Bolle m. leverpostej...eller et eller andet fedtfattigt pålæg.+ et styk frugt.

Aftensmad(17-19): Masser af grøntsager og en eller anden form for kylling etc.

Hvis du kun drikker og spiser det, så burde du blive en pind på no time.

Men vej evt. din mad og post resultaterne. Så kan vi beregne det for dig.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg kan anbefale www.madlog.dk, det er en online kalorie-dagbog hvor du kan indtaste alle dine data inkl aktivitetsniveau og ønsket vægttab. Madlog beregner dit daglige kalorieindtag for at opnå det ønskede vægttab, og du kan i løbet af dagen indtaste hvad du spiser (ud fra en stor database som indeholder stort set alle madvarer, også de forskellige mærker fx kohberg gulerødsrugbrød eller cheasy yoghurt) og på den måde få styr på om du spiser passende i forhold til dit ønskede vægttab.

Det kræver selvfølgelig at man er villig til at veje sin mad osv, men du kan evt gøre det i et par dage eller en uge, og på den måde få en nogenlunde fornemmelse for om din kost er passende.

Held og lykke med vægttabet.

B.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share