Stofskifte


Julia
 Share

Recommended Posts

Jeg skriver herind for at få helt på plads hvordan jeg kan øge min forbrænding uden at tage på.

Efter et langt sygdomsforløb pga spiseforstyrrelsen bulimi er jeg nu rask og prøver at spise almindeligt.

Men jeg har taget 7 kg på siden september, og har det som om jeg skal leve a salat og vand uden at tage på ..

Har overvejet at få lagt en kostplan da jeg gerne vil af med de 7 kg igen, men da mit stofskifte/forbrænding er så lav efter 2 år med kalorie indtag på

mellem 5-700 om dagen ( højst ), tror jeg at min krop har vænnet sig til det lave indtag.

Jeg vil gerne igang så hurtigt som muligt , jeg stoppede min træning i november for at tabe lidt muskelmasse samtidig da jeg har trænet udholdenhed og styrke i et par år samtidig med min sygdom. Jeg ved godt at øget muskelmasse giver øget forbrændning men vil altså ned i vægt og hvor mærkeligt det end lyder er det både fedt og muskler jeg vil tabe mig !

Kan nogen ligesom skubbe mig den rigtige vej så jeg ikke kommer til at sidde fast?

Link to comment
Share on other sites

Hej Julia - velkommen til MOL.

Når du poster den slags ting, så passer de bedre i et af de andre forum. Måske det om vægttab - der kan folk også hjælpe meget bedre. Du finder det her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showforum=11

Der er sikkert en sød administrator der hjælper dig med at flytte det her indlæg, men husk det i fremtiden :smile:

Off topic er kun skabt for at kunne skabe sig tosset, joke og poste billeder af halvnøgne piger - og diskutere alt der ikke har med træning at gøre :wink:

Link to comment
Share on other sites

cookie hvad har du af erfaringer med det program? og har du en uddybning af det program? Kæresten kører mange hold for tiden (spinning, bodypump, step osv) men kunne være fint at have et program som dette sideløbende, hvis det altså er noget værd? Hun er 4 kg fra hendes mål så som jeg forstår det ud fra den teksten vil det være en god ide at køre det program du henviser til for at opbygge samt vedligeholde muskelmasse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at øget muskelmasse giver øget forbrændning men vil altså ned i vægt og hvor mærkeligt det end lyder er det både fedt og muskler jeg vil tabe mig !

Hej Julia.

Jeg er først og fremmest glad for at du er kommet over din spiseforstyrrelse.

Du skriver at du vil gerne vil tabe dig, både fedt og muskelmasse. Som du selv skriver så lyder det mærkeligt. Er det fordi du har fået for storre muskler eller er det vægttabet i sig selv?

Uanset hvad så er vejen frem ikke at stoppe med at træne styrketræning. Det kan være du vil tabe muskelmasse, men konsekvenserne af ikke at styrke musklerne kan være store, især på lang sigt. Dårlig holdning og smerter kan være følger. Så syntes du skal overveje hvordan du vil tabe dig.

Det er også bevist at det enkelte styrketræningspas sætter gang i forbrændingen både under og efter træningspasset.

Håber det har skubbet dig lidt. Måske ikke så specifikt, men bare lige hvad jeg kom til at tænke på da jeg læste dit indlæg.

Mvh Djeff

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mht kost der sætter gang i forbrændningen, så spis en masse stærk mad og drik grøn te. Chili kan også fås i kapsler som et kosttilskud. Ulempen med stærk og krydret mad er dog at det ikke er særlig godt for huden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share